Ursprungligen postat av finnjäveln
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait-set från Claes Ohlson?
Collapse
X
-
kinetic rullen och claes ohlson rullen är samma rulle. exakt. görs i massor i samma fabrik och döps till olika namn och märken. och kostar lite olika. men billigt.Ursprungligen postat av Gardefors Visa inlägghittade ett Kinetic-set för 800+lina,tafs,drag. Ett "kändare" märke o tillräckligt med grejor för att bara köra,tror ja tjänar mer på de faktiskt men de står att rullen heter Booster M3 men ingen bild, vad kan de vara för någon?
och som alltid: man får vad man betalar för.
om du köper någon av rullarna så ha i beaktning att du måste köpa en ny rulle om 1-2 år. har du råd med det då?
Kommentera
-
SimpZeN
Tycker däremot att det skulle svida lite väl att slänga 2000kr i sjön... men men, jag fastnade för jerk direkt i stortsett, testade på haspel å det räckte, roligt att vara lite aktivare i sitt fiske än bara spinna hem å göra vevstopp.
Så jag brände kanske 800kr på ett första set.. sen 2000kr på nästa och ca 2500kr på nästa och blivit extra spö så det blir väl dyrt ändå
Edit: haft tur med 3:settet, Bandit spö för 1000kr och predator rulle för 1500kr allt nytt. Jag blev iaf extremt kräsen när jag började lära mig jerka ordentligt, spöt skulle vara längre, styvare och rullen starkare och snyggare.
Ibland så är det bara fåfängan som kostar.Senast ändrad av Guest; 2012-01-23, 20:32.
Kommentera
-
alla har vi olika ekonomiska förutsättningar och så är det bara. Känner du att du absolut inte har råd med något bättre så kan du helt enkelt inte köpa något annat, enkelt val helt enkelt! Sen så får man ALLTID vad man betalar för så känner du att du kan lägga lite mer pengar så skall du absolut göra det. Tips som många övriga har sagt är att köpa något bra begagnat
Hoppas du hittar något bra
Kommentera
-
nog måste det väl vara så bra? köpte ett haspel- set för 2 år sedan från clas-ohlson av märket gavia för 400kr, har hållit de 2 åren utan ett enda problemUrsprungligen postat av Totte Visa inläggKommer "garanterat" inte hålla en hel säsong om man fiskar med det mer än ett par timmar i veckan. Å andra sidan lär väl CO reklamera rullen ett par gånger i ren goodwill, vilket INTE beoutdoors gör.
Kommentera
-
Kan inte uttala mig om kvaliteten på CO-grejerna, men misstänker att det inte är top notch.
Däremot tycker jag att det flera säger här, "man får alltid vad man betalar för", rent generellt är en sanning med modifikation. Av egen erfarenhet har jag insett att det finns massor med exempel där dyra grejer inte är så bra som man tror, och billigare grejer å andra sidan är bättre än vad man tror. Att lyssna på vänner och bekantas erfarenheter av olika prylar istället för att bara gå efter märke, pris och specifikationer är därför guld värt!
Kommentera
-
Aah de e ju så sant, skrev ju också detta från början men du är först att läsa allt i inlägget!Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inläggalla har vi olika ekonomiska förutsättningar och så är det bara. Känner du att du absolut inte har råd med något bättre så kan du helt enkelt inte köpa något annat, enkelt val helt enkelt! Sen så får man ALLTID vad man betalar för så känner du att du kan lägga lite mer pengar så skall du absolut göra det. Tips som många övriga har sagt är att köpa något bra begagnat
Hoppas du hittar något bra
Fick svar på ett mejl från CO å han har tydligen själv använt det och verkar inte ha något problem, däremot använde han 150grams-drag. En vikt som många här tror är för mycket, jag också, sen vet man ju inte om det ligger någon sanning i det. Tack för mycket bra svar!
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 716 visningar