Jerkbait-set från Claes Ohlson? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait-set från Claes Ohlson?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    jag tycker du ska köpa setet, det håller nog över sommaren, så bra måste det väl vara, sedan över nästa vinter är de ju bara att spara pengar och köpa ett bättre set om du tyckte de var roligt
    Kommer "garanterat" inte hålla en hel säsong om man fiskar med det mer än ett par timmar i veckan. Å andra sidan lär väl CO reklamera rullen ett par gånger i ren goodwill, vilket INTE beoutdoors gör.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gardefors Visa inlägg
      hittade ett Kinetic-set för 800+lina,tafs,drag. Ett "kändare" märke o tillräckligt med grejor för att bara köra,tror ja tjänar mer på de faktiskt men de står att rullen heter Booster M3 men ingen bild, vad kan de vara för någon?
      kinetic rullen och claes ohlson rullen är samma rulle. exakt. görs i massor i samma fabrik och döps till olika namn och märken. och kostar lite olika. men billigt.
      och som alltid: man får vad man betalar för.
      om du köper någon av rullarna så ha i beaktning att du måste köpa en ny rulle om 1-2 år. har du råd med det då?

Kommentera

Bättre 2000 i sjön än 500, eller varför inte mer?? Då har åtminstone fiskeprylarna gett användaren en ärlig chans...

Kommentera

Tycker däremot att det skulle svida lite väl att slänga 2000kr i sjön... men men, jag fastnade för jerk direkt i stortsett, testade på haspel å det räckte, roligt att vara lite aktivare i sitt fiske än bara spinna hem å göra vevstopp.

Så jag brände kanske 800kr på ett första set.. sen 2000kr på nästa och ca 2500kr på nästa och blivit extra spö så det blir väl dyrt ändå

Edit: haft tur med 3:settet, Bandit spö för 1000kr och predator rulle för 1500kr allt nytt. Jag blev iaf extremt kräsen när jag började lära mig jerka ordentligt, spöt skulle vara längre, styvare och rullen starkare och snyggare.

Ibland så är det bara fåfängan som kostar.
          Senast ändrad av Guest; 2012-01-23, 20:32.

Kommentera

alla har vi olika ekonomiska förutsättningar och så är det bara. Känner du att du absolut inte har råd med något bättre så kan du helt enkelt inte köpa något annat, enkelt val helt enkelt! Sen så får man ALLTID vad man betalar för så känner du att du kan lägga lite mer pengar så skall du absolut göra det. Tips som många övriga har sagt är att köpa något bra begagnat Hoppas du hittar något bra

Kommentera

Eller så köper du en multi rulle och ett 8,6 fot spö som klarar större wobblers och jerkbait? Isf skulle jag Rekomendera bft strike giant, ett grymt allround spö

/ Gustav
              [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                Kommer "garanterat" inte hålla en hel säsong om man fiskar med det mer än ett par timmar i veckan. Å andra sidan lär väl CO reklamera rullen ett par gånger i ren goodwill, vilket INTE beoutdoors gör.
                nog måste det väl vara så bra? köpte ett haspel- set för 2 år sedan från clas-ohlson av märket gavia för 400kr, har hållit de 2 åren utan ett enda problem

Kommentera

Gärna 4-5 tusen också. Rätt ner i sjön bara..

Kommentera

Kan inte uttala mig om kvaliteten på CO-grejerna, men misstänker att det inte är top notch.

Däremot tycker jag att det flera säger här, "man får alltid vad man betalar för", rent generellt är en sanning med modifikation. Av egen erfarenhet har jag insett att det finns massor med exempel där dyra grejer inte är så bra som man tror, och billigare grejer å andra sidan är bättre än vad man tror. Att lyssna på vänner och bekantas erfarenheter av olika prylar istället för att bara gå efter märke, pris och specifikationer är därför guld värt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
                      alla har vi olika ekonomiska förutsättningar och så är det bara. Känner du att du absolut inte har råd med något bättre så kan du helt enkelt inte köpa något annat, enkelt val helt enkelt! Sen så får man ALLTID vad man betalar för så känner du att du kan lägga lite mer pengar så skall du absolut göra det. Tips som många övriga har sagt är att köpa något bra begagnat Hoppas du hittar något bra
                      Aah de e ju så sant, skrev ju också detta från början men du är först att läsa allt i inlägget!

Fick svar på ett mejl från CO å han har tydligen själv använt det och verkar inte ha något problem, däremot använde han 150grams-drag. En vikt som många här tror är för mycket, jag också, sen vet man ju inte om det ligger någon sanning i det. Tack för mycket bra svar!
                      "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
                      Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 716 visningar
                      0 gillar