4 rullar, 3 ska bort! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 rullar, 3 ska bort!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 4 rullar, 3 ska bort!

Tittar på dessa men kan ju inte veta exakt hur dom ser ut eftersom det är på nätet, har ni några erfarenheter om det är nån jag ska slopa, är det vänster/högervev på alla haspelrullar? Ska ha den till gäddfiske och mest som en reservrulle kanman säga. Ett test i en tidning på två av dessa får mig att tveka eftersom dom får dåliga betyg. Jävla undersökningar!

Senast ändrad av tubbeg; 2012-01-24, 19:48.
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Hej,

Det beror ju alldeles på vad du ska ha rullen till. Vilket typ av fiske?

Cormoran är ett underskattat märke men jag tycker du ska vara försiktig. Jag skulle framförallt inte köpa någon av dessa rullar online då det kan skilja enormt mycket i känsla/kvalitet mellan dessa budgetmodeller.
    Har du någon fiskebutik i närheten av där du bor? Åk i så fall dit och kläm och känn på rullar och prata med personalen...

Nu vet jag inte vilken budget du har men man kan inte räkna med att få någon superkvalitet om man köper en rulle för 300 spänn. Mitt tips är i så fall att hellre spara ihop en extra slant och satsa på en bättre rulle direkt från start. Du får då en rulle som håller bättre, känns bättre, fungerar bättre och framförallt som du kommer tycka om att fiska med!

Satsa på Shimano eller ABU - klassiska märken som har bra produkter även i de lägre prissegmenten! Som bubblare rekommenderar jag även Penn eller Daiwa som jag haft mycket goda erfarenheten av!

Man får vad man betalar för...!!

Kommentera

Just de, gädda ska ja ha den till. Ska köpa ett större haspelspö o måste deå haen rulle till mitt nuvarande spö så jag hade mest tänkt att inte pröjsa så mycket.
      Känner inte till Cormoran själv som rulltillverkare så kanske får jag luska fram nåt billigt från kändare märken! Sen var de stor skillnad mellan shopens bild och en på riktigt. Har för närvarande Daiwa-rullar "procaster" eller nåt sånt där en gick på 60% rea i en närliggande fiskeaffär så ska väl ta en sväng dit först! Tack för svar
      "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
      Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 360 visningar
      0 gillar