Haspel vs multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel vs multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Borgen
    replied
    Kul att läsa vad Ni alla har att säga om detta. Men till slut blev det en Revo Toro rulle och ett 10 fot Edge spö. Lär räcka till gott o väl. Är bara så jäkla sugen att ge mig ut o testa.

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Jo den har inte IAR och det måste jag ha!!!!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Kan även slå på att den inte har IAR du märket det om det finns ett glapp så veven kan gå bakåt, då saknas IAR......

Lämna en kommentar:

• mj4x4
    replied
    Hej
    Vad jag har sett så är det på dom äldre 2 pinns centrifugalbroms och 6 på dom nyaste sen kan det vara något andra små saker som skiljer dom åt.(rätta mig om jag har fel)
    Köp ett trimm kitt från UT till den rullen du har redan..
    Vilken färg är det på den Pro Rocket du har?

mvh m

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Dum fråga kanske........... Jag tycker ambassadeurerna ser likadana ut nu som för 20 år sedan. Är det ngn skillnad eller. Har faktiskt en gammal pro rocket som jag fick av svärfarsan för skitlänge sen. Har aldrig använt den men det kanske är samma grejor som nu eller?

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ett spötips, savage gear butch i 8,6' 30-80g. Ligger bra i pris typ 1000kr. Och dom övriga spön i den serien är riktigt rappa i klingan.

Lämna en kommentar:

• SimpZeN
    Guest replied
    Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
    Vad är fördelen/nackdelen med högre vs lägre utväxling?
    //C
    låg utväxling underlättare när du vill fiska långsamt på vår och höst du kan hålla ner hastigheten utan att behöva bry dig i stortsett.

högutväxling ger dig momentum att dra beten snabbt igenom vattnet som funkar bra på sommaren, hög utväxling kan vara att föredra om du vill dra spinnerbaits högt i vattnet på sommaren, men vissa tycker det blir tyngre att veva i hög hastighet med 6.3:1

självklart kan man fiska långsamt med hög utväxling och snabbt med låg utväxling det enda du behöver göra är att veva i olika tempo, utväxlingen avgör egentligen hur mycket möda du behöver för att få upp hastigheten....

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    ar idag Berkley Titanium och series one till mina hasplar och dom gillar jag skarpt (och en hel hög med annan dynga). Vill inte ha mjuka spön för det hatar jag och längd anpassat till fiske från båt, 8-9 fot?
    Är du nöjd med Berkley spö så kanske du skall köra med dom även i trigger variant, det ända korta spö jag har är Abus Orenji Casting, resten är Fenwick och Hardy, dom ligger på andra längder...

Tror säkert tonyex här kan hjälpa dig han värkar tycka om korta, styva spö.....

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Vad är det som skiljer 6500 och 5500? Är det bara storleken eller allt? Verkar vara hur mycket som helst att diskutera om dom....
    Bara storleken som skiljer.....

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Vad är fördelen/nackdelen med högre vs lägre utväxling?
    //C

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist