viken haspel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

viken haspel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• viken haspel?

Tjena alla på FS nu är det så att jag skall handla en ny haspelrulle till mitt ul-spö kommer att bara fiska efter abborre med jigg,dropshot och små crankbaits så vilken tycker ni jag skall välja utav dessa och har nån några erfarenheter så skriv gärna en rad

Shimano Rarenium CI4 1000 FA

Shimano Stradic CI4 1000 F

Shimano Technium 1000 FC

kan tillägga att var jag köper ifrån så har alla typ samma pris skulle vara tacksam för svar skitfiske!

Om du nu kan få dem till samma pris är väl Rarenium den bästa (i alla fall om man ska gå på ord. pris). Kan dock säga att jag är väldigt nöjd med min lilla Technium 1000 FB. UL-fiske sliter ju rent allmänt inte så mycket på grejerna, så där behövs väl inga värstingprylar för att rullen ska hålla länge.

Kommentera

Rarenium eller Stradic beroende på vilken utväxling du gillar eftersom du får dom ungefär samma pris !!
      Jag har 3st Stradicar som jag gillar två vanliga vita i Stl 1000 & 2500 samt en 2500 CI4 och skulle gärna haft en CI4 i tusen storlek med
      Men det beror ju på vilken utväxling man gillar som sagt, jag tycker jag har lättare att känna mindre och lättare beten med den lite högre utväxlingen i Stradic.
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Jag är riktigt nöjd med min 2500 technium! Den var bäst i test i något rulltest som fiske för alla hade har jag för mig.

Kommentera

Abu Garcia Orra S rekomenderas varmt, har tidigare varit ägare till en Shimano Rarenium, köpte den billigt på vinst och förlust från Tyskland i tron att det skulle va en kvalitétsrulle men gillade den inte, tycker Shimano's haspelrullar känns plastiga och bräckliga överlag, priset motsvarar inte kvalitén i mitt tycke.
          Jag älskar att syssla med struntsaker,
          påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
          komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
          och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Barramundi - sant man behöver inga värstingrullar men vill lyxa till det eftersom jag bara fiskar abborre så
            kipp - ja vet att de har olika utväxlingar och tror tror stradicen passar mitt fiske lite bättre men rarenium skulle vara snäppet billigare.
            jimmy - har ägt abu rullar men dom har bara bråkat hittills så tänkte pröva shimano nu

Kommentera

Synd, kan med rekommendera Orra S annars. Fiskat med en väns och den är kanon, köpt en själv nu.

Kommentera

men orran e ju betydligt billigare än stradicen å rareniumen så kan den faktist mäta sej med dessa rullar?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkker Visa inlägg
                  men orran e ju betydligt billigare än stradicen å rareniumen så kan den faktist mäta sej med dessa rullar?
                  I mitt tycke är den skönare och känns stabilare än rullarna du nämner. Kropp och rotor i aluminium, vilket inte Shimanorullarna har, fler lager osv... känns stabilare helt enkelt
                  Jag älskar att syssla med struntsaker,
                  påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
                  komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
                  och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Ursprungligen postat av JimmyEkstrand Visa inlägg
                    I mitt tycke är den skönare och känns stabilare än rullarna du nämner. Kropp och rotor i aluminium, vilket inte Shimanorullarna har, fler lager osv... känns stabilare helt enkelt
                    ok har kollat lite på nätet om den och verkar het schysst synd bara att jag inte kan känna på rullarna fösst eftersom de inte finns nån fiskebutik här i området

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 020 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13