Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hostar igång den här tråden igen!

Ska ut imorgon och testa om uppväxarna är sugna på att hugga på mina fina beten.
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Inget trollingfiske på lääänge för min del, men i går blev det en äntligen tur till Blekinge och en runda ut till Knixet. Resultatet blev godkänt, en lekfärgad öring på 7-8kg, en uppväxare på 5kg, samt en tappad uppväxare just innan håvning på runt 3kg. Bommade även ett par klockrena rigghugg, så fisk finns det inne - så bara ut och fiska!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
        Inget trollingfiske på lääänge för min del, men i går blev det en äntligen tur till Blekinge och en runda ut till Knixet. Resultatet blev godkänt, en lekfärgad öring på 7-8kg, en uppväxare på 5kg, samt en tappad uppväxare just innan håvning på runt 3kg. Bommade även ett par klockrena rigghugg, så fisk finns det inne - så bara ut och fiska!

Härligt Pikeless! Kul att veta att det finns lite silver i havet

Kommentera

• Kör ut imorgon en sväng tänkte jag och då ska fan varken dimma, blåst eller bakfylla stoppa mej!!!

Kommentera

• [QUOTE=Pikeless;288890]Inget trollingfiske på lääänge för min del, men i går blev det en äntligen tur till Blekinge och en runda ut till Knixet. Resultatet blev godkänt, en lekfärgad öring på 7-8kg, en uppväxare på 5kg, samt en tappad uppväxare just innan håvning på runt 3kg. Bommade även ett par klockrena rigghugg, så fisk finns det inne - så bara ut och fiska!

[/QUOTE
            Pikeless det är en avsevärd resa till Knixet så vitt jag kan förstå var går du ut Nogersund eller? hur långt är det ungefär? måste ha varit ganska blåsigt hos er också jävla stormande här i Stockholm i alla fall på senare tid.
            Joj nu byggs det båt som aldrig förr här ska lämna in tre olika jobb till smidesfirman på måndag targa bågar trollingmotor fästen osv stålarna sprutar ut ur fickorna!
            Har precis avslutat den helt nybyggda styrpulpeten med instrument brytare osv osv samt i stort sett hela elsystemet är klart blir två batterisystem med Septor på startbatteriet verkar bra! mvh]
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Var precis nere i båten och satte i plottern och lodet och nu hittar inte plottern varken sateliter eller sjökort Jävla Simrad...

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Pikeless det är en avsevärd resa till Knixet så vitt jag kan förstå var går du ut Nogersund eller? hur långt är det ungefär? måste ha varit ganska blåsigt hos er också jävla stormande här i Stockholm i alla fall på senare tid.
                Jo det är en bit ut, brukar oftast sjösätta i Hällevik då jag tycker den rampen är bra. Jag har ca 13 distans ut till mina favoritställen runt Knixet, är det bara stabilt väder så är det en rätt behaglig och snabb resa. Men visst, ingen resa man gör ett par gånger i veckan en blåsig sommar som denna..men laxen verkar gilla vädret!

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Joj nu byggs det båt som aldrig förr här ska lämna in tre olika jobb till smidesfirman på måndag targa bågar trollingmotor fästen osv stålarna sprutar ut ur fickorna!
                Har precis avslutat den helt nybyggda styrpulpeten med instrument brytare osv osv samt i stort sett hela elsystemet är klart blir två batterisystem med Septor på startbatteriet verkar bra! mvh]
                Usch ja, tala inte om båtbygge..har massor kvar att göra på mitt objekt och ändå känns det som man lagt halva sommaren och alla semesterpengar där..men det är ju halva nöjet sägs det!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                  Usch ja, tala inte om båtbygge..har massor kvar att göra på mitt objekt och ändå känns det som man lagt halva sommaren och alla semesterpengar där..men det är ju halva nöjet sägs det!
                  Usch ja... känner igen det där Ny gps står absolut högst på min lista men det har jag inte råd med än på några månader...

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                    Var precis nere i båten och satte i plottern och lodet och nu hittar inte plottern varken sateliter eller sjökort Jävla Simrad...
                    Är det en CP 32-33 maskin? har den snurrat igång igen?
                    Vill du inte lägga för mycket är tipset en Dell latitude c400 mindre laptop borde funka i din stora båt
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                      Är det en CP 32-33 maskin? har den snurrat igång igen?
                      Vill du inte lägga för mycket är tipset en Dell latitude c400 mindre laptop borde funka i din stora båt
                      Nej den har inte kommit igång än... Jag har varit ute och trollat en runda ändå men det var omöjligt att köra bra när man inte har koll på varken fart eller vilka grundtoppar som kommer framför så jag åkte hem. Ska lämna CP32:an hos en bekant som är duktig på elektronik idag. Så får vi se om han kan fixa den. Annars PC helt klart ett alternativ, ska ju skaffa nåt nytt under vintern men jag har inte råd med det just nu.

Kul att du är igång med din nya nu TAMTAM

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      788 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...