Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av samson1 Visa inlägg
    tycker då att herrr engström ska putsa sina linser ganska så mycket mer då jag är den som är ägare till sharken som bytt ägare 2 gånger efter nordin ...och min båt har då tamfan inte vart ute och cirklat vid bregrund eller öja för den har stått på trailer hela veckan som detta inträffat..och har inte haft båten klar för trolling förens till starten utav lax cup nynäs ...så innan man gömmer sig bakom en massa djävla niks och hänger ut folk i media så bör man tamefan ha lite bättre koll på vad man säger och ser....och ja vem är då jag jo jag heter sam bor numera i vendelsö och de flesta känner mig som en trevlig schysst kille som då sällan brusar upp men när man får höra dessa djävla glåpord från en som inte har en aning om något ja då blir jag förbannad ........jag fattar att nordin tog illa upp....så även jag ...det tar tid att bygga upp ett ryckte för sig själv ..då jag är egen företagare men en djävla idiot som du ska ge sig ut och hålla på och kasta ut dina djävla ord kors och tvärs....ja då kan det som man byggt upp vara borta snabbt.....så med andra ord skaffa linser innan du hänger ut folk herr LEF.....
    Hej Samson; Oj vad mitt tidigare Silver Shark-inlägg tog då! Omnämnde fiskeguide har jag som sagt personligen bett om ursäkt och det utan att hänga ut honom med namn. Och han och jag är dessutom goda vänner sedan 20-25 år tillbaka och lär så förbli. Dig känner jag inte alls, men det jag skrev om Silver Sharken och dess navigatör kvarstår. Visst kan det finnas två exakt likadana båtar och den Silver Shark som låg på kollisionskurs med oss snett akterifrån vid Bredgrund, Landsort kan ju vara en annan Silver Shark än fiskeguidens eller din. Den som körde båten var kraftigt byggd samt hade grönfärgade kläder påminnande om flygvapnet markstridsställ.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

• Joj hur har det gått därnere i Karlskrona generellt?
      Det låter inte så imponerande direkt, är det slut på vandrarfisket??
      Kul att veta mvh
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• I dag åkte en blanking upp här utanför Hudiksvall! Laxen verkar finnas här ändå! Grejorna ska i till veckan, östersjötrolling nästa!!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
          I dag åkte en blanking upp här utanför Hudiksvall! Laxen verkar finnas här ändå! Grejorna ska i till veckan, östersjötrolling nästa!!!
          Härligt jojon nu får du användning för dina TL definitivt se till att få bra spridning och prova några beten på planer board lite längre ner.
          Lycka till och låt oss veta om det hugger

Kommentera

• tack tamtam!
            Härligt med några veteraner man kan fråga på om det mesta vad gäller vandringslaxen då man är helt rookie inom området. Inte nog med blankingen som åkte upp i går, grattis ljusnegrabbarna som drog en 15,4kg samtidigt på samma ställe!

har fått tips om 50m-kurvan här utanför som kommer att nötas hårt nu under två veckor. har även kollat ut några toppar som ser intressanta ut. Ska bli spännande och se, man är taggad till tusen!

Kommentera

• vet att det här inte är ngn köp-sälj tråd, men nån som skulle kunna tänka sej sälja lite skedar till en östersjörookie? det mesta av intresse. Pm:a isf!

Kommentera

• Jojon köp inte på dej en massa onödigt skit, själv har jag lådorna fulla brukar bli att man kör liknande grejor hela tiden iaf Ismo magnum NK Silver streak fungerar grizzly säkert också men den har jag ingen kännedom om.
                Vem är inte taggad blir hela helgen vid Landsort!
                Som sagt lycka till däruppe en 15,4 kilos fisk är respektingivande!
                Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-08, 04:48.

Kommentera

• jojon tror jag har bilder på min moddade köl till TL i datorn låt mej veta om du är intresserad av bilder och mått den minskar dragkraften och gör det lättare att vända mot originalet men sträcker fortfarande mycket bra riktigt nöjd faktiskt.
                  Den är enkelsidig och har en 2kilos vikt mot originalets 3kilo

Kommentera

• Snabb landsort rapport, 4 laxar på lördan största +11 (jag fiskade på söndan),
                    då kom det upp en +20, vi fick nöja oss med ett fäll på ena djupriggen som lossnade snabbt och 3 näbbgäddor.
                    På 3 veckor har tempen i ytvattnet gått upp +17C ifrån +10C ut på landsort, smutsbälten med blåstång och annat skräp.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                      Snabb landsort rapport, 4 laxar på lördan största +11 (jag fiskade på söndan),
                      då kom det upp en +20, vi fick nöja oss med ett fäll på ena djupriggen som lossnade snabbt och 3 näbbgäddor.
                      På 3 veckor har tempen i ytvattnet gått upp +17C ifrån +10C ut på landsort, smutsbälten med blåstång och annat skräp.
                      Hej Alexander; Vid en av våra trollingträffar runt Gotland i slutet av 1980-talet fiskade Lillen Larsson, Tomas Storm och jag några dagar ute vid Klints Bankar, cirka 12-15 distans öster om Herrvik. Vi fick några smålaxar därute. Jag undrar om några andra trollingteam har blött sina NK och Purelure Big Horn där sedan dess? Det var Janne Lundqvist, Gotlands Turistförening som höll i trådarna på den tiden.
                      Go for the Giant Baltic Salmons!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      747 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...