Svårt....
Det är allt lite speciellt att guppa på Vänerns vågor. Fullriggat med 10 spön och lyssna på djupriggarnas vinande.
Plötsligt smäller det och en rulle skriker plågat....
Samtidigt är det väldigt kul att ta lillbåten ut på en av skogssjöarna. Två spön på paravan och ett eller två bakom båten. Det här är nog mer spännande egentligen för man vet aldrig vad man kan vänta sig.
Men göstrolling en ljummen sommarkväll är ju inte heller helt fel....
Nej det här var för svårt......!
Mvh Micke
tänkte att det skulle vara roligt att höra vilken trollingtyp ni tycker är roligast( e.x trolling med paravaner, bonntrolling m.f) och också vad det är för fisk ni oftast trollar efter
Roligast-Trolling efter marlin
Oftast-trolling efter gös med spöparavan, en på varje sida av båten.
Blir jag rik så skall jag bara hålla på med det roligaste tror jag.
Sommarhalvåret, mest göstrolling med paravaner och djupriggar, 6spön max i hemmasjön.
Vinterhalvåret, oftast lax och öring med pulkor och djupriggar, 10 spön.
Sommarhalvåret, mest göstrolling med paravaner och djupriggar, 6spön max i hemmasjön.
Vinterhalvåret, oftast lax och öring med pulkor och djupriggar, 10 spön.
Klart man har pulkor på vintern!
Fast snowracer är roligare!
Eftersom jag ror med en jiggkropp uppträdd på en metkrok och håller i linan under tiden så är det väl bondtrolling jag håller på med. Det är förbålt effektivt!
Harry Potter är aldrig fel, men Joe Labero går alltid hem
Helst en på varje sida
Med betesfisk eller wobbler så föredrar jag paravaner ifall kompisen med sådana är med.
Känns som att det ökar chansen att få bort sina beten en bit från båten, speciellt vid Göstrolling!
Kommentera