vilken trolling föredrar du? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken trolling föredrar du?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mmm fånga gurkor är ju du jätteduktig på, kanske skulle satsa på trädgårdsmästaryrket Totte ?
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Svårt....
      Det är allt lite speciellt att guppa på Vänerns vågor. Fullriggat med 10 spön och lyssna på djupriggarnas vinande.
      Plötsligt smäller det och en rulle skriker plågat....
      Samtidigt är det väldigt kul att ta lillbåten ut på en av skogssjöarna. Två spön på paravan och ett eller två bakom båten. Det här är nog mer spännande egentligen för man vet aldrig vad man kan vänta sig.
      Men göstrolling en ljummen sommarkväll är ju inte heller helt fel....
      Nej det här var för svårt......!
      Mvh Micke

Kommentera

Det beror väl på hur sjön är, denna sjön jag fiskar i ganska svårt att få gäddorna på djup vatten men lättare att få gösarna
        Gå med i "Skånska fångstrapporten" på Facebook
        Där får du endast Fångstrapporter

Kommentera

Fötestrolling är grymt, var är flötet!? Sedan bara skriker det i rullen, det är najs!
          Alla olika varianter av trolling har sin charm...

//Daniel
          Team Highland Sportfishing

Kommentera

jiach...trolling är skittråkigt och det enda jag dristar mig till är flötestrolling och göstrolling....nån eller ett fåtal gånger per år...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
              tänkte att det skulle vara roligt att höra vilken trollingtyp ni tycker är roligast( e.x trolling med paravaner, bonntrolling m.f) och också vad det är för fisk ni oftast trollar efter
              Roligast-Trolling efter marlin
              Oftast-trolling efter gös med spöparavan, en på varje sida av båten.
              Blir jag rik så skall jag bara hålla på med det roligaste tror jag.

Kommentera

Sommarhalvåret, mest göstrolling med paravaner och djupriggar, 6spön max i hemmasjön.
                Vinterhalvåret, oftast lax och öring med pulkor och djupriggar, 10 spön.

Kommentera

Ursprungligen postat av SteveSl Visa inlägg
                  Sommarhalvåret, mest göstrolling med paravaner och djupriggar, 6spön max i hemmasjön.
                  Vinterhalvåret, oftast lax och öring med pulkor och djupriggar, 10 spön.
                  Klart man har pulkor på vintern!
                  Fast snowracer är roligare!

Kommentera

Eftersom jag ror med en jiggkropp uppträdd på en metkrok och håller i linan under tiden så är det väl bondtrolling jag håller på med. Det är förbålt effektivt!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Harry Potter är aldrig fel, men Joe Labero går alltid hem
                      Helst en på varje sida

Med betesfisk eller wobbler så föredrar jag paravaner ifall kompisen med sådana är med.
                      Känns som att det ökar chansen att få bort sina beten en bit från båten, speciellt vid Göstrolling!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X