Nu söker jag sidoparavaner! vill ha de bästa för allround. Beställer imorgon för ska iväg på torsdag så måste ha dem tills då. Aldrig använt paravaner tidigare, men hört att det ska vara effektivt och självklart är det de då man kan använda flera spön. Tänkte köra grundgående wobbler tex Bomber 15a,16a längst ut till vänster o höger, sedan i mitten köra kanske djupgående cotton cordell, Bomber 26a, Westin jätte..
Wiggler? Black beast? Great light? Great White? Hört att Scotty linutlösare är kanon!
Kan tilläga att jag oftast fiskar i grunda små sjöar 0-5m, men ibland blir det besök även till sjöar som håller 0-15m. Har även heller ingen "trolling" utrustning. Jag kör på 15-35gram i kastvikt haspelspön som har fungerat utmärkt till trolling, men ingen aning om de funkar till paravan, Kanske måste ha en lätt sådan?
Snälla ta er tid o hjälp mig. Måste få de beställt imorgon som sagt.
OBS Raderar tråden efter önskad hjälp. Vet att det finns så pass många trådar om paravaner. Men måste få svar på mina frågor. Tack!
Wiggler? Black beast? Great light? Great White? Hört att Scotty linutlösare är kanon!
Kan tilläga att jag oftast fiskar i grunda små sjöar 0-5m, men ibland blir det besök även till sjöar som håller 0-15m. Har även heller ingen "trolling" utrustning. Jag kör på 15-35gram i kastvikt haspelspön som har fungerat utmärkt till trolling, men ingen aning om de funkar till paravan, Kanske måste ha en lätt sådan?
Snälla ta er tid o hjälp mig. Måste få de beställt imorgon som sagt.
OBS Raderar tråden efter önskad hjälp. Vet att det finns så pass många trådar om paravaner. Men måste få svar på mina frågor. Tack!

Kommentera