den nya masten blev höööög... även i nedfällt läge
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jojons nya budetprojekt!
Collapse
X
-
Blir roligt i 10sekund meter när pulkalinan hoppar ur blocketUrsprungligen postat av jojon80 Visa inläggden nya masten blev höööög... även i nedfällt läge
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggBlir roligt i 10sekund meter när pulkalinan hoppar ur blocket
ingen risk char, big-john blocken gör sitt jobb. Det jag är rädd för är bryteffekten i uppfällt läge på transsportsträckorna
Kommentera
-
Hej Jojon80; Jag drömmer också om en Ryds Camping (med Wallasvärmare) som trollingbåt att fiska med under vintermånaderna och i riktigt fulväder! Apropå trollingmast, du kan göra en steglöst teleskopisk trollingmast av rostfritt fyrkantsrör i tre grovlekar där fyrkantsrören löper i varandra. Så har jag haft på min Silver Hawk 1992 -98 och Buster Magnum från 1998 till idag och förhoppningsvis några år framåt. Masten, som har kraftiga, rostfria fyrkantsstag ner till vardera relingen, är 1,7 meter ihopskjuten och går att höja till 4,5 meter i riktigt finväder.Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggden nya masten blev höööög... även i nedfällt läge
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Ps. Glöm inte att kontakta Martin Falklind, Fiskejournalen.Ds.
Kommentera
-
Hej igen Jojon80; Det ser riktigt genomtänkt, rejält och hållbart ut det du "snickrar till" på din båt.Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggSå här har jag satt fast trollingbaren i nedändarna för er som undrade
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Kommentera
-
Hej Joj; Tack för tipset! Jag ska kontakta båtägarn.Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
den har legat ute ända sedan i höstats fast såldes då med motor och full utrustning. Det verkar vara en fin båt där grovjobbet med att kapa ur sofforna osv redan är gjort. Det är dessutom det "nya skrovet" med den kraftigare v-formenUrsprungligen postat av joj Visa inlägg
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
801 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg