Jojons nya budetprojekt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojons nya budetprojekt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har hittat lite "före" bilder. Ska knäppa lite "efter" bilder i morgon. Kan va kul se resultatet!!
    Bifogade filer
    Senast ändrad av jojon80; 2007-03-16, 01:22.

Kommentera

inredning före-efter! lite jobb kvar med elen och instrumenten. Dynorna i ruffen måste också kläs om i galon...
      Bifogade filer

Kommentera

och så där aktern
        Bifogade filer

Kommentera

några fler bilder. Riktig fiskeabstinens nu. Hoppas isen går snart så man kommer ut!!
          Bifogade filer

Kommentera

Ser riktigt fint ut det där jojon. Du är inte ensam om att leva med kraftig abstinens.
            Ska själv åka och hämta min skuta från vinterförvaringen nu. Peace!
            sigpic

Kommentera

Det är riktigt snyggt alltså. Jag har ju inte kommit riktigt lika långt, fast jag har plockat fram båten från vinterförvaringen. Så tanken är att försöka få tag i lite material så att jag kan komma lös med svetsen snart. Börjar bli bråttom. Isen har ju redan gått upp här.

En fråga: Har du kapell på båten? Hur fäster du det? Lämnar du det hemma när du ska iväg och fiska? För min del sitter det fast så jag fäller det bakåt. Tyvärr stjäl den massa plats då. Funderar på en snabbkoppling så att man lätt kan ta av kapellet. Vet att det finns fiffiga kopplingar till bommarna till surfbrädor. De består av två halva kulor och en bladfjäder som pressar isär kulorna. Denna placeras i det innersta av två rör med olika diametrar. Sedan är det hål i rören så att kulorna kommer ut och låser. Är det någon som vet vad dessa heter och vart man får tag i dom?

Kommentera

Tack för berömmet!
                jo jag har ett kapell till båten, men det åker av annat än när den står för förvaring på land. Lika bra så, slits hårt och blir otroligt skitigt, sen är det otroligt i vägen när du ska åt riggarna. Visst går det att fiska med kapellet, ansåg det nödvändigt att kunna fälla in/ner kapellet då jag byggde trollingbaren så den passade in. Kan ju vara trevligt sova i båten ngn gång i bland under sommarhalvåret och då är det bra om det finns där. Annars ska det AV!! fullt i geddslem, fastnar med krokar och dessutom i vägen på alla de vis...

Förstår inte vad du menar med din kulkoppling, men nån annan har säkert nån ide om vad du menar

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Joj; Tack för tipset! Jag ska kontakta båtägarn.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  hur går det med campingen firehand??? Joina campingklubben ffs!!!

Kommentera

gissar på samma kulkoppling som på kryckor och vissa håvar med inskjutbart skaft

Kommentera

Precis, Gruvis. Det är sån jag menar. Har dom något namn? Kan man köpa sånna lösa? Eller finns det några andra enkla snabbkopplingar till kapellet? Mitt är skruvat nu och det tar evigheter att få bort varje gång. Framförallt när man är ivrig på att komma ut och fiska.

/Osmerus

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      777 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      256 visningar
                      0 gillar