Ursprungligen postat av Giganticsalmon
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jojon80 ska bygga planerboard rullar.
Collapse
X
-
Gör man dom två bromsbrickorna tillräckligt tjocka borde man kunna låsa dom från att rotera genom att borra hål i axeln och sätta dit ett stift som går in i två urtag i brickorna. Brickorna bör nog låsas mot axeln eftersom man vill att brickorna ligger an med en stor diameter mot spolen. Annars kan det nog bli svårt att få upp tillräcklig kraft för att låsa spolen.
Kommentera
-
Gigantic en fråga till vilka pulkor använder du till Bigjon spolarna?
Själv brukar jag vid invevning av pulkorna endast hämta hem slacket aldrig försöka tvinga hem pulkorna med veven det är helt omöjligt med TL pulkor då de drar mycket hårt så hårt att enda möjligheten är att köra upp dem.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag kan ta isär så mycket det går i helgen och ta lite fler kort då, jag hoppas i alla fall att det blir lite tid över till båten den här helgen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojJag kan ta isär så mycket det går i helgen och ta lite fler kort då, jag hoppas i alla fall att det blir lite tid över till båten den här helgen.
Kommentera
-
Fick ett tips av en bekant om de här rullarna, har sålt en hel del av dem till folk som vill bygga egna master. http://www.solvkroken.no/ekat/produk...n/06_4006.html.
Ingen låsning av linhjulet likt en djuprigg tyvärr, men konstruktionen verkar ganska robust och tar en hel del lina.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MuppenFick ett tips av en bekant om de här rullarna, har sålt en hel del av dem till folk som vill bygga egna master. http://www.solvkroken.no/ekat/produk...n/06_4006.html.
Ingen låsning av linhjulet likt en djuprigg tyvärr, men konstruktionen verkar ganska robust och tar en hel del lina.)
Priset 899NOK st var kanske också i saftigaste laget. Bättre bygga egna i rostfritt eller ngt annat starkt material, jag har ett par på g, om det nu inte blir bygge a'la JOJ
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
907 visningar
0 gillar
|