Jojon80 ska bygga planerboard rullar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojon80 ska bygga planerboard rullar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM
    lite förvånad när du skriver att de är skräp har ett par liknande på mitt rufftak olagrade obs med större brickor till centrumbult samt linstyrningar monterade nära spolen kan jag inte klaga tycker de fungerat helt ok faktiskt visst finns det bättre grejor iofs men ändå
    fruktansvärt missnöjd med mina, linan hoppar av vid både utsläpp och hemtagning pga den gruna spoldiametern, dessutom är handtaget och plåtanordningen under all kritik, rena rapplet tycker jag, dessutom får jag inte på så pass mycket lina som jag vill på dom. har stört mej på dom i flera år nu så nu åker dom ut för ett par hemmagjorda!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
      fruktansvärt missnöjd med mina, linan hoppar av vid både utsläpp och hemtagning pga den gruna spoldiametern, dessutom är handtaget och plåtanordningen under all kritik, rena rapplet tycker jag, dessutom får jag inte på så pass mycket lina som jag vill på dom. har stört mej på dom i flera år nu så nu åker dom ut för ett par hemmagjorda!
      Låter som det är herr TL själv som installerat handtags lösningen på dina, den har vi sett förr..
      Verkar som han skolkade en del i yrkesskolan
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jojon några plåtar på Invader spolarna är 25cm i dia och ganska djupa handtagen ser ut som ett skämt men de är stabila och snurrar lätt känns riktigt bra faktiskt betydligt kraftigare infästning än bigjon.
        Blocken ser också ut som skämt men skenet bedrar här den svarta ringen är linstyrningen gjord i nåt väldigt halt glatt plastmaterial verkar funka mycket bra och ska återanvändas kolla ryckdämparna till dem dubbla rostfria fjädrar en inuti den andra verkar säkert mot fjäderbrott.
        Spolarna har bromsbrickor på insidan, innanför den stora bromsratten finns kraftig bricka med "flacka" så den inte kan snurra med.
        Fästet mot bottenplattan består av en tapp som sticker upp nerifrån låses sen med en handtagsbult har gjort exakt samma lösning på min mastfot till den långa masten funkar utmärkt om man har stödrör/ben lätt att skruva dit.
        Låsbulten till foten på Invader är gjord så att man kan skruva så långt som behövs för att lyfta av det hela men inte längre då är det tvärstopp betyder att bulten aldrig kan ramla bort/försvinna
        Bifogade filer
        Senast ändrad av TAMTAM; 2006-12-23, 09:02.

Kommentera

Jojon kolla http://www.invaderdownriggers.com/sidetracker.htm
          De finns tydligen att få tag på än idag över disk.
          Själv känner jag till Invader sen förut pga mina amerikanska tidningar har dock inte hört nåt om dem på länge trodde de inte funnits på många år.
          Lycka till med de rostfria rullarna blir det inte som du tänkt dej finns alt. i alla fall.
          Annat alt. bigwaterfish.com har aldrig sett i verkligheten men verkar vara kvalitet.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
            Bara skrik till om du vill ha fler bilder eller några mått!
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
              Bara skrik till om du vill ha fler bilder eller några mått!
              Hur har du gjort spolarna och hur stora är dom? och Breda?

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char
                Hur har du gjort spolarna och hur stora är dom? och Breda?
                Det är en kompis till mej som har gjort dom, ytterdiametern är väl kanske bara 15 cm och dom är djupa och fina, Kan ta lite fler kort på tisdag med en måtttock ijämte
                http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Nu har man börjat med bygget av spolarna. Var ut några timmar och svarvade bussningar och axlarna och svarvade till en trumma så att det räntar lite när man vevar. Gavlarna till rullarna skar jag ut ur 1,6mm rostfritt. Så nu är det bara kvar valsning av kanterna på gavlarna och lite svetsning.
                  Här några bilder på bygget
                  Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Char ser riktigt fint ut verkar som du kan din metallslöjd får man säga!
                    Gott nytt trolling år!

Kommentera

[QUOTE=jojon80]ser riktigt fint ut char! nu blev man lite sugen på att själv sätta igång med byggandet. Håller på och letar material för fullt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      897 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman