Ismeteproffs !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteproffs !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=Starjonken;418402]Man blir ju rätt matt på dig "Fiskarn0383". Finns det något jag hatar mer än tappade gäddor så är det gäddbonkare! Slå ihjäl å fyll frysen, eller ännu värre "lämna åt fåglarna eller räven". Hoppas du inte rör dig i mina hemmavatten!
    QUOTE]

Man får ha en bra liten frys om man skall få den full på 6 gäddor på 4-5 hg styck. De andra runt kilot har pensionärerna ätit upp.

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz Visa inlägg
      Ursäkta mig om jag måste idiot förklara dig nu.
      Passa dig för att bli anmäld för personangrepp Vet en som blev det för ngt man skrattar åt, huvva så hemskt med publika forum

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz Visa inlägg
        Min poäng (vilket tycktes gå de flesta förbi) är att alla vi som sportfiskar måste fundera på hur vi förhåller oss till vår sport och hur den icke sportfiskande allmänheten (både vanligt folk och galningar som veganer) uppfattar oss och vår sport.

Hur många har någon gång berättat för en bekant eller arbetskamrat att ni varit på fiske och fått följdfrågan: "Vad gör du med fångsten?", hur många har sen berättat att de släpper tillbaka alla fisk de fångar varpå fått följdfrågan "Varför fiskar du när du bara släpper tillbaka fisken?".

Det är precis det här som är orsaken till att de som fiskar "bara" för att det är kul och alltid släpper tillbaka all fisk bör fundera på vad de håller på med. För i allmänhetens ögon är det inte accepterat att fiska "bara för att det är kul". Då de flesta ändå tycker att det är "onödigt" att plåga fisken för att det är "kul".
        Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg

på dig verkar det som ett krav att bonka all fångst.. men om du öppnar ögonen så finns det i vissa vatten bara ett fåtal stora exemplar som håller ner snip beståndet.. vad tror du händer om du bonkar dom?
        men du kanske inte kan tänka så logiskt.....
        Tycker inte det låter som om greko vill att man bonkar all fisk. Tycker mer det låter som om han vill att man tänker lite på vad man säger till folk. Kanske inte lämpligt att säga att man fångar och sätter tillbaka massor av fisk bara för att det är kul till en vegan.

Kommentera

fiskarn, jag hatar ingen! Jag tycker dock att gäddornas fortlevnad och ökande bestånd är viktiga! Framförallt ser jag inget fel i att avliva en gädda på 3kg efter en tur på sjön, dock inte genom att sparka den i huvudet.

grebgokz: Man ska alltså inte fiska om man inte ska äta fisken? Samma inlägg har spårats många gånger tidigare, dvs, vad som e etiskt, är det bättre att döda för skojs skull, än att lindrigt skada. Du kan köpa fisk i affären och behöver således inte nyttja spö och lina för mat. Således,

VI ALLA FISKAR FÖR ATT DET ÄR SKOJ; INTE P.G.A. SVÄLT.

Sedan kan man diskutera i all oändlighet om det är rätt eller ej, men det är ett faktum som vi alla delar! Poängen med C&R är inte att vi tycker synd om fisken, utan att vi vill ha en ekologiskt försvarbar fritidssysselsättning, och dessutom säkra framtida NÖJE för våra efterlevande.

Dessutom anser jag det ganska inskränkt att klassificera alla veganer som "galningar". Väljer väl själv vad man vill äta, behöver inte brännas korvkiosker för det...

Scaner: Vad DU tycker spelar inte mig ngn roll överhuvudtaget, då du är den på forumet som har minst vettiga argument i ngn sak och dessutom noll trovärdighet. Du själv måste ju vara medveten om din status bland de som sportfiskar, således behöver jag knappast förtydliga mer än så!

Nu hoppar jag av denna diskussion för denna gången, och hoppas att alla som inte kör C&R lämnar mina hemmavatten ifred.

PEACE!
          Senast ändrad av NinjaLinus; 2009-01-21, 22:46.
          SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
            . Kanske inte lämpligt att säga att man fångar och sätter tillbaka massor av fisk bara för att det är kul till en vegan.
            Vad gör en Vegan på ett fiskeforum, de får väl knappast fiska, bara andas ?

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
              Vad gör en Vegan på ett fiskeforum, de får väl knappast fiska, bara andas ?
              Letar smaskiga bilder och citat till sin nästa kampanj kanske. Ärligt talat VET EJ.

Jag tror inte han menade att en djurrättsaktivist skulle vara inne här utan att man skulle tänka sig för vad man sa på stan, i ett café, på jobbet, i skolan osv osv..

Kommentera

Ursprungligen postat av Angla
                Vad menar du!?
                Nu får du ta och förklara! Skulle en angelkrok göra mer skada än en/två trekrok/ar?
                Jag kör näst intill alltid C&R med angelkrok!
                Har du ens sett en angelkrok i verkligheten, eller är du ironisk?
                Angelkroken är ju konstruerad så att gäddan skall svälja in till krokböjen. När du drar i linan bildas en hävstångseffekt som trycker in hullingen i fisken. Och det kan bli långa skär sår inne i munnen på fisken innan det är något hårdare som hindrar kroken från att glida längre ut. Det kan även slita sönder gälarna innan kroken får fäste. Visst någon gång ibland får man ju upp någon riktigt liten en som inte kunna svälja och som bara hakat fast längst fram i överläppen eller underläppen. De gånger det händer brukar jag släppa tillbaka dom efter att jag kollat inne i munnen så de inte har skador där.

Kommentera

Det är jag som har blivit anmäld för mitt grova(?) språk i denna tråd och alla(?) personliga påhopp?

"Idag 18:08 av scape2paradise

Jag har härmed gjort en anmälan av personangrepp från DIG.
                  I framtiden skulle det vara bra om DU höll DIG till ursprungsämnet.
                  Om DU har något problem med att jag visar intresse för mörtstugor så kan DU antigen ringa mig, eller så får vi ta och träffas IRL.

Jag basserar detta på denna tråden:

Mvh: Carl-Erik
                  "

Kommentera

Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg
                    det är jag som har blivit anmäld för mitt grova(?) språk i denna tråd och alla(?) personliga påhopp?

"idag 18:08 av scape2paradise

jag har härmed gjort en anmälan av personangrepp från dig.
                    I framtiden skulle det vara bra om du höll dig till ursprungsämnet.
                    Om du har något problem med att jag visar intresse för mörtstugor så kan du antigen ringa mig, eller så får vi ta och träffas irl.

Jag basserar detta på denna tråden:

mvh: Carl-erik
                    "
                    omg !!!

Kommentera

Ville han träffa dig Roppin Irl, trots 100 mils avstånd ? Det luktar hot om något. Hittar inga personangrepp , var är de ?
                      Kanske det då grebgokz idiotförklarar Roppin, är det det du har anmält Scape ?
                      Senast ändrad av pasi75; 2009-01-22, 00:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X