Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sasse du har inte begripit något det är ju Mikwed som kör kryphål, det har varit ok att fiska med fler spön sedan fria fisket. Först nu när vissa försöker hitta tolkningar som inte gynnar oss sportfiskare som den här debatten dykt upp. Du håller i fel ända på repet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
      Sasse du har inte begripit något det är ju Mikwed som kör kryphål, det har varit ok att fiska med fler spön sedan fria fisket. Först nu när vissa försöker hitta tolkningar som inte gynnar oss sportfiskare som den här debatten dykt upp. Du håller i fel ända på repet!
      Har det?
      Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ja det har det!
        Tom sportfiskarna anordnade tävlingar där tre spön var tillåtna.
        Vi måste hjälpa varandra det Mikwed sysslar med är stjälpa!

Kommentera

Hur länga har man inte metat sik i skärgården, eller lake, ål, skrubba mm och används sig av mer än ett spö? Bara kolla lite fisketidningar bakåt i tiden och ingen har någonsin sagt, trott eller antagit att det skulle vara olagligt. Mängder med storfiskeregistreringar har anmälts och godtagits genom åren. Allt började med att ismete och angel använder samma nappindikator (vippa) och där började man blanda ihop saker. Likställer man angel och ismete pga nappindikatorn istället för att se hur fisket bedrivs så är långrev och bottenmete samma metod också, eller? Kan ingen klippa in lagtexten där det tydligt står att man bara får bedriva sportfiske med ett spö.

Kommentera

Ok med fler spön sen fria fisket? ser du stöd i lagtexten för detta eller är det bara en "tillrättalagd" passande sanning ala herr Guldberg?
            Hur herr Guldberg brukar betrakta lagar förordningar samt skydd för utrotnings hotade arter vet vi sen förr!
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Å ser inte heller det motsagda!
              För övrigt håller jag med OF allt oftare nuförtiden.
              Förstår inte att ni vill begränsa det vi allra mest älskar att göra= FISKA.
              Idag de flresta sportfiskare medvetna tar inte upp mer än de behöver tillämpar C&R mm.
              Vi har tagit ett långt kliv sista tiden, tycker jag att lagen också borde göra.
              Folk som är idioter och tar upp 50 gösar mm kommer alltid göra så, nu har ju tom vissa guider sluat sälja gös, så allt kan ändras.

Menar du att jag en gång fått tillsägelse? Utrotningsghotade arter??
              Du jag skulle spöa skiten av dig i kusnkap om djur och natur och kommer inte fiska på något utrotningshotat. Det enda jag tjuvfiskar numer är kräftor och de är verkligen inte hotade utan är snarare ett problem.

Kommentera

Å ser inte heller det motsagda!
                För övrigt håller jag med OF allt oftare nuförtiden.
                Förstår inte att ni vill begränsa det vi allra mest älskar att göra= FISKA.
                Idag de flresta sportfiskare medvetna tar inte upp mer än de behöver tillämpar C&R mm.
                Vi har tagit ett långt kliv sista tiden, tycker jag att lagen också borde göra.
                Folk som är idioter och tar upp 50 gösar mm kommer alltid göra så, nu har ju tom vissa guider sluat sälja gös, så allt kan ändras.

Menar du att jag en gång fått tillsägelse? Utrotningsghotade arter??
                Du jag skulle spöa skiten av dig i kusnkap om djur och natur och kommer inte fiska på något utrotningshotat. Det enda jag tjuvfiskar numer är kräftor och de är verkligen inte hotade utan är snarare ett problem.

Skulle du säkert göra herr Guldberg men knappast i stavning! mvh
                Beror väl också på vilka kräftbestånd du fiskar på kanske!
                Senast ändrad av TAMTAM; 2009-01-27, 18:19.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Vilket javla skamt. Stackars manniskor, Ut och forstor for vara fiskarbroder!! Ar lagen otydlig ar det val battre att fria an falla? Ja herregud.

Kommentera

Nej jag skriver fort men fel och rättar aldrig, det tvingas jag göra på jobbet så jag hoppar det här samt på den andra sidan du finns undet annat namn. Men jag undrar fortfarande vaför begränsa vårat fiske med lagar som inte finns. Mikwed den gode snackar om flerspömete och att vissa rovfiskade gös, jag förstår honom och skulle själv bli sur. Men det gick bra att lägga upp massor med torskar på en egen bild, som han förvisso tog bort då han förhoppningsvis insåg dubbelmoralen. Jag kommer fortsätta meta sik med tre spön, eller ismeta med tre även om jag aldrig gör något av de numer men OM.

Samma som med VJ som han ville förbjuda, varför ett kul fiske ofta med miljövänliga elmotorer mm.

Kommentera

• Fan vad skont att man inte lever i liten missunsam varld.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      485 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lyly19
                      av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      330 visningar