Isborr Jula - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isborr Jula

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Andreas
    Det beror ju på storleken. En 200 mm för 475:- är ju ganska bra pris. På Jula går den på 500:- och en 125 mm för 400:-. En 150 mm hamnar väl där emellan gissningsvis. Noterade du storleken möjligtvis?
    Jo jag såg att de hade flera diamtrar och att alla verkade vara samma pris, vilket förvånade mig. Men jag kan ju ha sett fel. Får väl försöka komma förbi igen och se. Jag har ett nästan nytt (läs oanvänt) borr så jag köper inte ett nu.

    Definitivt olika på olika öb, varje butik verkar ha en egen hög med prylar att kränga.

    Kommentera


    • #62
      Vet inte heller varför en Mora isar igen lättare än en del andra borrar. Men undvik att slå bort isen med ett metallföremål, sänk ner borren i borrhål några minuter så försvinner isen lätt.
      Och precis som Martin skrev är nedisning bara ett problem när det är rejält kallt.

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av KG?
        Vet inte heller varför en Mora isar igen lättare än en del andra borrar. Men undvik att slå bort isen med ett metallföremål, sänk ner borren i borrhål några minuter så försvinner isen lätt.
        Och precis som Martin skrev är nedisning bara ett problem när det är rejält kallt.
        Teflonspray kanske kan hjälpa litet.

        Kommentera


        • #64
          Jag gjorde som alla andra, jag köpte ett UR till pimplet, det fungerar visserligen bra, men det är enligt min mening inte värt vad det kostar (nu fick jag iofs mitt nytt för 500:- och då är det prisvärt) en kompis har ett Mora-borr och det är snabbare än motsvarande UR (125mm)

          Och de här problemen med att is lägger sig på borret, det stör bara pimplare... Ismetare och angelfiskare som gör alla hål de behöver i en stöt behöver ju inte oroa sig för det. Bor man vidare i de södra delarna av landet behöver man inte bry sig alls.
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

          Kommentera


          • #65
            Nä nu jäklar. Är alla här som skriver utom några undantag korkade. Den ljusblå Moraborren med röda plasthandtag har raka skär i stället för svängda. Konkav är dom som är böjda. På den pissblå borren är dom raka. Och då får isen grepp att fastna. Klart slut. Hoppas vid gud att det går in för femtioelfte gången.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

            Kommentera


            • #66
              Kan också tillägga att det är därför den är billig. Och borde förbjudits för 20 år sen. Den har dimensionen 125 mm och 200 mm också.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

              Kommentera


              • #67
                *dubbelpost*
                Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

                Kommentera


                • #68
                  Det är väl ingen som har sagt någonting annat? Däremot fungerar borren utmärkt för en sådan som jag som bara vill ha lite angeldon och stundvis pimpla lite, ungefär som Discharged skrev. Ingen har skrivit att skären är raka. Det är som om det skulle vara en helt ny person med i diskussionen, som inte läst de tidigare inläggen.
                  Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

                  Kommentera


                  • #69
                    Andreas, här skriver fler att dom får isen att fastna på sina Moraborrar vid skären. Det är ju inget problem på dom böjda skären. Vilka skär pratar dom då om. Alla borrar får ju is på sig när det är kallt. Speciellt om den inte borras fast i isen.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    216 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    180 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    607 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    245 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    435 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X