Ursprungligen postat av BBRF
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isborr Jula
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KG?Va! Jag som trodde att anledningen till att BBRF aldrig kör bil och beter sig fullständigt okoordinerat i båten berodde på fylla. Kan man trassla på det där viset i nyktert tillstånd? Otroligt...*asgarvar och hoppas att jag inte någon gång blir din fiende*
Han dricker väldigt förnuftigt och måttligt.Senast ändrad av Sturgeon; 2005-01-06, 22:51.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenRogga 3. Nu är det andra stövlar som gäller. Nokia är man bara tvingad att använda när man behöver ha broddgaloschen. På grund av att dom nya varma stövlarna behöver större storlek och är kraftigare som stövel. Nokia var på topp för en 5 år sen. Nu har andra märken lätt tagit över. Angående ditt resonemang om Rantanen så är det också en gammal uttjatat sanning. Idag har Rantanen fått känning av Mora i antal varv och snabbhet. Att massorna följer varann är ju ett välkänt svaghetstecken hos människorna. Jag var inte svag ens på den tiden jag tävlade i pimpel. Jag hade min Mora Expert Elit. Och jag kan lova dig att jag piskade upp många gånger en tredjeldel av dessa Rantanen freaks. Om du inte hittar nån fisk, vad hjälper då ett varv hit eller dit. Och vid stöp så var Rantanen oduglig. På grund av dess kraftiga skärvinkel. Mora är bra i pris och har massa olika varianter av borrtyper som passar vartenda fisketomte. Den blå med raka skär är däremot en katastrof. Men för dom som fiskar ett par gånger om året duger den. Och till dom som inte ser skillnad på ett svängt och ett rakt. Behöver nog gå till en ögonläkare.
Sen vad gäller Rantanen så var den väl inte direkt värdelös. Den fick högst betyg, MEN kunde ha problem vid stöpis. Samtliga andra borrar hade negativa kommentarer... Så jag läste det som att den trots allt fick bäst betyg. Visserligen var det ett bra tag sen jag läste tidningen, men jag kommer ihåg att jag inte behövde ångra mitt Rantanen köp p g a artikeln i alla fall. (Sen tror jag nog att den borr du använder både är bra och prisvärd.)
Angående att det tidigare tagits upp att det inte går att slipa skären i Stockholm, så har Regal numera utbytesskär hemma.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenBlohm, det är inte fel att rensa upp småborre. Utan det ger bättre tillväxt till större abborre i sjöar. Grejen är att det är fjantigt att sitta och gnugga i vassarna på såna pinnar. Va fan det känns ju inget i linan. Inte skulle det gå att vara guide eller sköta en fiskesafari med jakt på dessa glin. Det är ju som att satsa på spiggfiske. Vem som får mest spigg vinner. Och det finns heller inget att äta på dessa glin. Är nåt som jag tror ingen ens som tävlar förstår vad det går ut på. Var nog en bra tanke en gång som fiskevård. Men sedan blev det junk av det. När jag tävlingspimplade för FFF sket jag i dessa små. Och gick i stället och redan då på jakt efter dom stora. Ibland knäckte jag många just på att ta dom stora i stället för dom små. Min vikt blev bättre.
Elanen. Nu är du faktiskt lite stygg tycker jag. För yngre förmågor i 7-8 årsåldern kan ju sådant fiske vara kul och en start in i sportfisket, sen att KG? fortfarande i vuxen ålder tycker det är spännande kan han väl få göra utan att bli kallad fjant tycker jag.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenBBRF, kan i slutändan bli att dom tröttnar i stället om borren blir oduglig i kyla. Bättre att lägga nån krona till....Men oftast så börjar man ju med något billigare i början, och då kan ju jula vara ett bra alternativ. Gillar man pimpel kan man ju byta upp sig...
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LambarmannenElanen: Ett par Nokkian-stövlar med fast foder fryser man inte i. Inte nu och inte för fem år sedan heller...
Precis...UR-rantanen och nokia är det som gäller på isen....Basta!Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Nokia är lite kul för att de är så sega... De vägrar helt enkelt att dö. Mina är nu jättegamla och jag börjar varje säsong med att smeta på lite sådant där aqua... vad det nu heter. Tänker, detta är sista säsongen men av något skäl så får de hänga med nästa år igen... Varma och klumpiga och sega som tusan..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Nä, inte impregneringsmedel direkt, det heter kanske Aquasure, ett slags mjukt lim/laggningsmedel för stövlar o vadare o sånt. Mycket effektivt..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
250 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()