Vipphållare, Spöhållare ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vipphållare, Spöhållare ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tog den enkla vägen och körde på limklämma. Tog krympslang över vippan och krympte allt utom längst upp och sen limmade jag fast den på själva klämman. Sitter som berget och perfekt passform, jag ska dock fila kanterna lite på änden eftersom det är lite väl vasst och nog kan gå igenom slangen om man trycker lite för hårt och snett
    Tog även bort de platta sakerna från själva klämman där det ska klämma fast och limmade dit mjukt skumgummi från en träningsmatta, håller spöt så att rullen är på ovansidan också.

Bild.
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Loski Visa inlägg
      Ok. Nå det låter inte som ett problem enligt mig. En sista fråga. När jag klämmer fast i spöet vill jag gärna ha rullen och ringarna uppåt för att minska risken att få snö i dem, men hålls klämman fast fastän tyngden av rullen vill göra så att spöet tippar åt sidorna? Om du förstår vad jag menar.
      Jag har alltid kört med limklämma vid spötoppen, fast då ligger ju rullen på isen/snön. Så jag provade att sätta klämman precis framför rullen istället, tycker det blev bra! rullen ligger ovanför isen och hålls ren. Spöt lutar ju uppåt dock, men tycker inte det påverkar så värst mycket... Och rullen tippar inte! och på bilden har jag en Magda 30DX, vilket är rätt så stor och det är hur stabilt som helst
      Click image for larger version

Name:	IMG_2366[1].jpg
Views:	1
Size:	745,2 KB
ID:	1765444
      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Smart! Spontant känns det som att det inte behöver bli något extra märkbart motstånd när linan ska löpas ut vid hugg heller så.

Kommentera

Schmax, blir det inte högre risk att linan och vippan trasslar in sig i spöringarna?
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Kör enklast möjliga, med justerbar vippa beroende på betesfiskens storlek. Kör med tvinnad ögla på linan som hängs på vippan. Det jag gjort är att jag kört med krympslang längst fram så linan glider av lätt. Däremot så får bakdelen på spöt vila mot en kraftig klämma.

Click image for larger version

Name:	DSCN3721.jpg
Views:	1
Size:	237,6 KB
ID:	1765448

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Schmax, blir det inte högre risk att linan och vippan trasslar in sig i spöringarna?
              Ne de tycker jag inte, Sjävla vippan hänger en bit utanför sjävla spöt, så den är inte i kontakt med spöt vid fäll.
              Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
              9 svar
              251 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...