Ismete set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oj, storsatsning på isfisket, kul vad för batterier kör du med? man kan ju inte släpa på ett stort marinbatteri.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
      Oj, storsatsning på isfisket, kul vad för batterier kör du med? man kan ju inte släpa på ett stort marinbatteri.
      vi har ett 20amp 12v SMF-batteri från biltema till vårt garmin fishfinder 400c, det kör vi portabelt nu under isfria tiden, men får väl fixa en rigg till vintern.

Håller sig iallafall 10h på en laddning

Kommentera

Kanske ska ta och spara mitt Mark-5x då. Tänkte sälja det nu i veckan, men det är ju schysst att ha med på isen.
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Den portabla väskan med fäste från humminbird har ett utrymme bakom skärmen där man kan sticka ner ett mindre blybatteri, så jag får förhålla mig till det utrymmet då jag sätter ner batterierna. http://store.humminbird.com/products/322965/PTC_U

Jag har dels orginalbatteriet från humminbird på 7amh (http://store.humminbird.com/products...a93c5687c0be6d) samt ett nytt från Kjell&Co som är på 9,2amh som hade samma mått i bredd*längd och bara diffade en aning på höjden så det passade också. Normalt sett spelar det ingen roll för mig att ha med två batterier då det går ner i pulkan men som sagt, vid vissa tillfällen då pulkan inte fungerar (snö ovanpå vattensörja tex) och jag använder ryggsäck kan jag inte bära extravikt.

Att använda ekolod på isfiske är som dag och natt. En polare köpte för 3 säsonger sedan och sedan skaffade alla vi som pimplar/ismetar tillsammans ekolod kort efter det. Det blir ju vertikaljiggning från isen av det hela.

Kommentera

Kanske ska ta och spara mitt Mark-5x då. Tänkte sälja det nu i veckan, men det är ju schysst att ha med på isen.
            Kolla så det inte finns "ice transducer" att köpa annars är det inte så svårt att bygga en egen lösning, det har polarn gjort till sitt lowrance, här är en tråd med en bra bild i tråden på hur man enkelt får till det med flötet och vinkel av givaren.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
            9 svar
            337 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
            8 svar
            227 visningar
            0 gillar