Ska du ha haspelrulle rekommenderar jag en baitrunner, det brukar gå att köpa Okuma-rullar rätt billigt på vissa onlinebutiker.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete set
Collapse
X
-
Har kollat på baitrunner/feeder, okuma epix 30 t.ex. Funkar den? Vad väger den?"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Ok tack då blir det såna!
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Tack för alla tips. 1000kr per rulle är tufft alltså, men jag misstänkte att det var där prislappen låg för kvalitet. 6 rullar och spön.. vetifan om plånboken kan ta det i vinter när även båten ska uppgraderas.
Angående multi och haspel, är det inte mycket enklare att ismeta med baitrunner?
Kommentera
-
åk till gekås då, 249 för fladens ismeteset, fladen icepike och fladen vantage rulle. Visst, det är inte världens bästa rulle, men den är flera gånger bättre än de andra lågprisrullarna.Ursprungligen postat av Numse Visa inläggTack för alla tips. 1000kr per rulle är tufft alltså, men jag misstänkte att det var där prislappen låg för kvalitet. 6 rullar och spön.. vetifan om plånboken kan ta det i vinter när även båten ska uppgraderas.
Angående multi och haspel, är det inte mycket enklare att ismeta med baitrunner?
Kommentera
-
249kr, den utrustningen har jag svårt att lita på :P
Jag är ju karpfiskare och har tre baitrunners. Skulle ju kunna köra med dem, samt att jag har ett par haspelrullar till som funkar. Då blir det bara ismetespön och det kan ju inte handla om mycket pengar. Samma spön för multi och för haspel när det kommer till ismete gissar jag?
Kommentera
-
jo, känns lite sådär, men har haft en sån rulle tidigare, och de känns ok, särskilt för det priset.Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg249kr, den utrustningen har jag svårt att lita på :P
Jag är ju karpfiskare och har tre baitrunners. Skulle ju kunna köra med dem, samt att jag har ett par haspelrullar till som funkar. Då blir det bara ismetespön och det kan ju inte handla om mycket pengar. Samma spön för multi och för haspel när det kommer till ismete gissar jag?
Anledningen till att de säljs så billigt är för att plastskenen "där uppe" är felgjuten tror jag.
Kommentera
-
Förra året använde jag ett Humminbird 565 med HB's portabla ekolodsväska samt en isfiskegivare (som sitter med flöte och är formad som en kon för att hänga lodrätt). Iår blir det primärt mitt nya lod 597 ci HD eftersom det är starkare och har kartplotter (har satt ut en aning waypoints osv i sommar samt vill ha möjlighet att sätta ut nya i vinter). Planerar dock att använda mitt gamla 565 som backup då det drar mindre ström och till hit n run fisket på p&t sjöar (vid tävling) efter båge, röding & öring vill jag inte bära med mig onödig vikt i form av extra blybatterier, skvallerfönstret på det lodet är dessutom riktigt bra.Ursprungligen postat av Numse Visa inläggVad för ekolod springer du omkring med?
Angående rullarna så vet jag flera som ismetar med baitrunners, och din ursprungliga idé att använda trollingrullarn för ismete fungerar utmärkt.Senast ändrad av hewzter; 2013-10-22, 10:46.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
257 visningar
0 gillar