Isborr, krona eller inte? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isborr, krona eller inte?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kollade precis in nya Rantanen, dom har också börjat med lösa skär. Ser ut som samma skär som Novan, med klack fast lite kraftigare vinkel. Rapala har väl köpt in Moraborrarna så allt ligger under samma koncern. Men det var en liten chock när till och med Rantanen överger den fasta kronan.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Kollade precis in nya Rantanen, dom har också börjat med lösa skär. Ser ut som samma skär som Novan, med klack fast lite kraftigare vinkel. Rapala har väl köpt in Moraborrarna så allt ligger under samma koncern. Men det var en liten chock när till och med Rantanen överger den fasta kronan.
      Hörde detta av min handlare när jag köpte ett extraskär till en rantanen igår. Tyckte det lät konstigt, men då stämmer det. Jag är av den skolan att jag tycker en hel krona är överlägsen lösa skär, iaf på kärnis. Men då är det bara att hoppas att mina rantanen håller resten av fiskekariären.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
        Hörde detta av min handlare när jag köpte ett extraskär till en rantanen igår. Tyckte det lät konstigt, men då stämmer det. Jag är av den skolan att jag tycker en hel krona är överlägsen lösa skär, iaf på kärnis. Men då är det bara att hoppas att mina rantanen håller resten av fiskekariären.
        du får väl ta ett rejält tag ur plånboken och köpa på¨dig några stycken....
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          du får väl ta ett rejält tag ur plånboken och köpa på¨dig några stycken....
          Ja det vore nåt det Men det fick räcka med en ny krona för den här gången. Annars får man väl förlita sig till begagnatmarknaden, och iofs så kanske de nya borrarna är bättre.
          Senast ändrad av Bomber_5000; 2013-11-27, 19:17. Anledning: Stavfel

Kommentera

Rantanen bytte fabrik har jag fattat det som. Borrarna från gamla fabriken som fortfarande har krona går under varumärket Heinola.

Kommentera

Får helt enkelt hoppas på att borr fan jag beställde är den gamla modelen. De borde den vara då den säljs ut för att "utgå"

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Rantanen bytte fabrik har jag fattat det som. Borrarna från gamla fabriken som fortfarande har krona går under varumärket Heinola.
              Skulle icke varit så dumt om de verkligen skulle varit så, problemet är väl att de känns lite surt att köpa en "Heinola" krona för runt 700kr o hoppas på att den passar...
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                Får helt enkelt hoppas på att borr fan jag beställde är den gamla modelen. De borde den vara då den säljs ut för att "utgå"

Skulle icke varit så dumt om de verkligen skulle varit så, problemet är väl att de känns lite surt att köpa en "Heinola" krona för runt 700kr o hoppas på att den passar...
                Jag har en 100mm UR (äldre alltså) och en 115mm heinola i butik och de är identiska bortsett från diameterskillnaden och att det är olika klisterlappar på dom. Det är likadan borr

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                9 svar
                263 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...