Kvalitets isborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitets isborr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

att man siktar på det betyder ju inte alltid att man lyckas med det....ett reservskär bör man alltid ha med då olyckor händer alltför lätt...att t.ex åka 8 mil och klockan 4 en tidig vårmorgon på sitt bästa abborrställe i första hålet sätta borren i en liten nedsmält sten som någon idiot kastat ut på isen och sedan inte ha nåt reservskär är fan inte kul....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

en rantanen skall fan varken vara röd eller orange...den skall vara grön.... men svarta borrar smälter isen bort på lättare...räcker med att solen tittar fram...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

"Adaptern innehåller också normal fästning av veven."

"Vev:• 12 mm tjockt, starkt och galvaniserat stål
        • Lättanvänd, stadig och snabb låsmekanism"

Tycker det låter som du åxå får med en vev

Kommentera

"Ur/Heinola Original Isborr med inbyggd adapter för skruvdragare
          Välj mellan 155mm och 205mm Vev medföljer!"

Vad är så svårt att förstå????

Kommentera

Jag har haft Rantanen (gröna) i tre dimensioner, två Mora Expert, en Mora ICE pro och en gammal ABU-borr i forntiden. När jag bodde i Norrland hade jag en Mora Laser som motorborr också, men det känns inte helt relevant.
            Sedan 2009 har jag Mora Nova till allt utom ismetet efter gädda då den inte finns större än 160 mm. Jag tycker mest om den, känns som att borra i smör.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              "Ur/Heinola Original Isborr med inbyggd adapter för skruvdragare
              Välj mellan 155mm och 205mm Vev medföljer!"

Vad är så svårt att förstå????
              Jag såg att Freedee skrivit att vev ingick... Lägg av med attityden!

Kommentera

Ursprungligen postat av PerJoel Visa inlägg
                Jag såg att Freedee skrivit att vev ingick... Lägg av med attityden!
                Förr var det jätteskillnad mellan Ur billiga och deras turkosfärgade original borr .

Kronan på den billiga varianten som jag hade var röd var avsevärt sämre än min blåa .

Man ska ta det i beräkningen att man får vad man betalar för .

/Fredrik

Kommentera

Så här är det med skären enligt fabriken:

Röd Traditionellt skärför allmänt bruk och torr is. Alla storlekar 100mm, 115mm, 135mm, 155mm, 205mm.

Mörkröd Snabbt skär för tävling på torr is, kräver mer kraft än ett vanligt skär. Finns i stl 100mm 0ch 115mm.

Blå Ett skär för hela vintern för både våt och torr is. Kräver fler varv än våra andra skär. Säljs under namnet Finn i stl 115mm och 155mm.

Ljusröd Specialskär för våt is i stl 115mm och 155mm.

Svart Skär för allmänt bruk i sötvatten. Härdad egg utan hårdmetall. Passar bara röd spiral. Finns i 115mm och 155mm.

Kommentera

"lägg av med attityden..."

???? tog du illa upp för den lilla piken så ber jag om ursäkt....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...