Isfiske på amerikanskt vis. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiske på amerikanskt vis.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
    Jag köpte ett Wiggler soft ismetespö och kapade ner handtaget ung 22 cm tror jag. Har inte testat det ännu. Skall försöka med det till en Jaw jacker.

Har ingen aning om hur det blir... Men det går att rigga upp ivf utan att spöt går i bitar.
    Annars så funkar tydligen "mitt" spö

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
      Annars så funkar tydligen "mitt" spö
      https://www.ofc.nu/jaw-jacker-med-is...009-c-347.aspx
      Ja, hmm så kan man också göra... Blir nästa variant då! Mitt är nog liiite för långt fortfarande. Tror det blev ca 98cm.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Wiggler Soft... nja, i förhållande till spöna som efterfrågades i tråden är det en jerk-påk!
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ja-Detta med isfiske är ett helt nytt område för mig! Så det blir liite fel. Det var ju Stefan1:s spö jag skulle haft från början naturligtvis.
          Letade både här och där men fann inget spö tillräckligt mjukt och kort här i göteborg så det blev vad jag fann.

Men man lär sig av misstagen.. Förhoppningsvis.
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Har kört med jaw jackers i tre säsonger nu, och spöna måste vara bra flexibla.

Använder Ron Thomson Ice Perch som jag sågat av en dec på bakhandtaget. Då blir det 90 cm långt o krokningen blir mindre våldsam.

Till att kroka ändå snällare, vid extremt grunt fiske t.ex. hittade ett väl fungerande spö på Snäjk som heter samma som firman och är 70 cm långt.

Till storabborre, regnbåge o öring har jaw jackers funkat perf. Hoppas kunna köra lake med dem denna vinter...
            [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
            -Ta med skräpet hem.
            -Var ödmjuk.
            -Njut. Sluta hetsa o stressa.
            -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

jag har använt ett spö från Hi-level till jaw jackers...355P i länken....kort och smidigt spö, dock kanske lite i styvaste laget för borre på grundare vatten....

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

http://www.thewilcraft.com/ Ett måste för varje riktig isfiskare..

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                  http://www.thewilcraft.com/ Ett måste för varje riktig isfiskare..
                  Hur har jag kunnat missa denna grundförutsättning för mina trevande steg i isfiskedjungeln!!! Rättning, och har naturligtvis beställt en med rätt antal cylindrar Åtta är minimikravet läste jag i det finstilta.

Jänkarna är fanatiska! Absolut allt finns att köpa för pengar :-)

Covfefe

Kommentera

Lite kortare än vad du frågar efter, men det är ett grymt spö! Har medium varianten, sjukt gött och det går både fiska pirkar och mormyska på samma spö
                    Instagram: Zenfisherman

Kommentera

De av er (t.ex. Knudor) som kör abborrpimpel på jänkarvis...
                      Vilken typ av lina föredrar ni?
                      Vilka tjocklekar?

Är det vettig utrustning till all abborre eller anser ni att det bara är en hit för jakten på storborren när man nöter (med ekolod).

För att undvika lintvinning samt att balansaren snurrar har jag en "in-line rulle" men räcker det?
                      Kör ni vanliga snaps eller lekande och beteslås i miniformat.

Vill hellre ha input från er än att googla. Så får vi ju in lite mer matnyttigt i denna tråd.
                      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-01-20, 07:09.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      227 visningar
                      0 gillar