Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ElkHairCaddis
    replied
    Blir till att åka upp till stockholm och köpa den fjärde paraplystugan nu då... Fan va grymt det skulle va om man fick ha dem ifred!

Lämna en kommentar:

• finafisken97
    replied
    kollade mina två som jag inte kollade i går och det var väll ca 25 stycken. kan man blanda pärskal i mörtgröten?
    Senast ändrad av finafisken97; 2012-02-12, 18:31.

Lämna en kommentar:

• Superfiskaren
    replied
    Efter 1 veckas spänning så vittjade jag min paraplymjäde nu i veckan som gick. Tyvärr var den helt jävla tom.... Just mörtfiske är inte min grej tyvärr. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta den, så den får ligga kvar ett tag till. Btw, går det bra och lägga den i en relativt bred kanal där det är öppet vatten? Såfall i bakvattnet på någon meters djup?

Lämna en kommentar:

• finafisken97
    replied
    var ut i dag och kollade fick bara 8st .... men jag har två till att kolla. imorgon blir det ismete och hoppas att någon 10+ kan kliva på

Lämna en kommentar:

• Skruttapan
    replied
    Tyvärr inte, eller ja man kanske skulle ta o kolla stugan. Fick dock en smärre chock, doppvärmaren hade lagt av och jag fattade först inte varför högen med mört simmade envist kring pumpen, det visade sig vara den plats där det fortfarande var vatten, resten var is.... kanske inte ska kolla stugan endå..

Lämna en kommentar:

• Totte
    replied
    Shit... fler än jag som ska ut på isen =)

Lämna en kommentar:

• Skruttapan
    replied
    Hehe jo dom brukar vara roliga att få in i stugan

Lämna en kommentar:

• Totte
    replied
    Jag har faktiskt varit besparad rovfiskar. Sånär som på några tusenbröder såklart. I somras simmade det in så mycket abborrar att man inte behövde något agn. Satan så nyfikna de är =)

Lämna en kommentar:

• Skruttapan
    replied
    Nej nej, måste ju ha lite lukt i de hela .

Funkar nog bra, har själv bara negativa erfarenheter med strutingångar men behöver man inte många och man fiskar direkt på fisken så funkar den nog prima, slipper iaf att rovfisken ska hitta in

Lämna en kommentar:

• Totte
    replied
    Jaja, du kör gröt också. Trodde du hade 4 skivor formfranska och inget mer =)
    Jag har ju ingen såndär jättestuga utan en "vanlig" med 3 igensydda ingångar och en strut som jag utrustat med en pet-flaska. När jag är nöjd med antalet mört, trycker jag bara in en annan pet-flaska i den första, så är stugan stängd.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
8 svar
297 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
6 svar
179 visningar
0 gillar