Tjena, bumpar denna tråden lite!
Detta kanske är en dum fråga men binder ni bara en lina och något flytande till stugan för att veta var dom är? Nu är dom antagligen inte så svåra att hitta om man lägger dom utanför en vass men senare när det blir kallare i vattnet och ska lägga den på djupare vatten.
Om man inte har något att förvara dom i hemma så antar jag att ni använder en sump. Har ni några bra tips på smidiga sumpar som man kan köpa eller fixa själv? nån skillnad på sumpning nu och på vintern?
Får ni någon små braxen i stugorna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Vilken tycker du jag ska satsa på då ?Ursprungligen postat av lill_soren Visa inläggden funkar men enligt mig så är den inte speciellt bra.. men de är bara min erfarenhet
Jag är helt blåst inom det här området....
Lämna en kommentar:
-
den funkar men enligt mig så är den inte speciellt bra.. men de är bara min erfarenhetUrsprungligen postat av fiskevictor Visa inläggTänkte fixa en mörtstuga nu så man slipper köpa mört hela tiden till gäddmetet i sommar...
kollade in den här, vad tror ni, kommer den funka bra ?
Lämna en kommentar:
-
Tänkte fixa en mörtstuga nu så man slipper köpa mört hela tiden till gäddmetet i sommar...
kollade in den här, vad tror ni, kommer den funka bra ?Senast ändrad av fiskevictor; 2010-04-18, 18:32.
Lämna en kommentar:
-
mörtfisket är över för min del nu.. sist jag skulle kolla stugorna brakade jag o farsan igenom på 5ställen VAR så stugorna får tyvärr ligga tills isen är borta så jag kan ta dom med båten istället...isen är nog snart borta ändå
Lämna en kommentar:
-
Hej, jag fick vänta i 1 vecka innan mörten hittade till min stuga, nu får jag 30-50 mört i veckan i den,, den ligger på 2,5-3 meters djup, och jag mäskar med havregrynsgröt,sirap och lite vetekli.
Lämna en kommentar:
-
Var ute och vittjade igår,ca95 mörtar de låg på 2-3hg st perfekt för gäddfisket men gös fiskarna vill ju ha mindre modell,det är lite svårt att bestämma storleken,det verkar som att det i början av säsongen gav mycket mört st mindre-mellan,medans det på senare tid mest bara är mört på 2hg+Ursprungligen postat av Martin94 Visa inläggSkryt mer eller
hahhaa, fortfarande stolt över mina 2 mörtar (Y) 

Lämna en kommentar:
-
..
Ursprungligen postat av Martin94 Visa inläggDu vet ingen bra hemsida där man kan köpa en bra mörtstuga? Isf kan du väl länka just den jag ska köpa
vore skit najz
Ja satsa på en paraply stuga. läskigt smidiga & fiskar väldigt bra!
Lämna en kommentar:
-
Du vet ingen bra hemsida där man kan köpa en bra mörtstuga? Isf kan du väl länka just den jag ska köpa
vore skit najz
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
288 visningar
0 gillar