Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Martin94 Visa inlägg
    gott, va mäska du med och hur gjorde du? alltså "smeten"
    Kör bara med bröd.

Kommentera

• Tack tintin o gösen
      Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

• Fick en mört på 10 cm i min stuga idag fy fan va gött!! att en mört kan göra så mkt haha.

Undrar dock vrf jag bara fick 1 liten mört. som jag fattat det så står dom i stora stimm på vintern... Kanske de har vart fler i den med dom ha vart så små att dom kunde simma ut genom hålen (inte ingångarna). La iallafall tillbaka den så hoppas på fler mört senare
        Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

• Då har man fått i sina stugor i vatten igen . la dom denna gång utanför en vass på ca1,5 M djup . Hoppas jag får några mörtar nu tills helgen då det blir angling !
          rapport kommer
          skitfiske !

Kommentera

• har mörtstugor i en å som ja gjort själv funkar bra. lägger stugerna i lungt vatten där det ej är strömt.

Kommentera

• Mörtmatte : djup , botten , nära vass ?

Kommentera

• Hur går det för er med mörten nu ? vad ligger dom på för djup , börjar dom gå inåt ???
                själv ska ja vittja mina stugor imon . Kommer 2 dm snö inatt , så hoppas ja hittar dom ..
                Bra motionspass iaf , med en halvmeter snö att plumsa igenom..

Kommentera

• Tja, har min på en djupkant (3m) vittjade idag. Fick 2 st mörtar haha de e ju alltid något. Mäskar med havregrynsgröt med linfrön och mkt aniskdydda. Funkar hur bra som helst. 3 dygn brukar räcka för mig!
                  Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

• Ursprungligen postat av Martin94 Visa inlägg
                    Tja, har min på en djupkant (3m) vittjade idag. Fick 2 st mörtar haha de e ju alltid något. Mäskar med havregrynsgröt med linfrön och mkt aniskdydda. Funkar hur bra som helst. 3 dygn brukar räcka för mig!
                    Jag vittjade igår,det var lite mindre denna gång,men den hade bara legat 3 dagar.90 stora mörtar+några flior,innan har det inte varit under 100 st någon gång.Man får väl vara nöjd.

Kommentera

• Ursprungligen postat av gösen72 Visa inlägg
                      Jag vittjade igår,det var lite mindre denna gång,men den hade bara legat 3 dagar.90 stora mörtar+några flior,innan har det inte varit under 100 st någon gång.Man får väl vara nöjd.
                      Skryt mer eller hahhaa, fortfarande stolt över mina 2 mörtar (Y)
                      Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      253 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...