La i stugan för ett par dagar sen. Ska man vänta knappt 1 vecka innan man vittjar första gången?
Tömde stugan igår inför fiske och när jag skulle fylla på med gröt i skymningen så var där fullt av nya mörtar. Har man bara stugan på rätt ställe så behövs det inte särskilt mycket tid för att de ska hitta in.
Det lustiga den här gången var att stugan nästan var tom på mörtmat när jag la tillbaks den.
Herregud va me mört! Smiter de inte ut?
Jasså, det funkar bra att bara kasta in några skivor formfranska i stugan?
Hehe nä sålänge det finns mat kvar har dom ingen anledning att gå ut sålänge inte nån gädda eller lake letat sig in.
Men dom kan också gå ut om man är där och lyfter för ofta.
Brödet är där för att den ska synas lite, dom äter lite av det men dom går främst på gröten.
Jaja, du kör gröt också. Trodde du hade 4 skivor formfranska och inget mer =)
Jag har ju ingen såndär jättestuga utan en "vanlig" med 3 igensydda ingångar och en strut som jag utrustat med en pet-flaska. När jag är nöjd med antalet mört, trycker jag bara in en annan pet-flaska i den första, så är stugan stängd.
Funkar nog bra, har själv bara negativa erfarenheter med strutingångar men behöver man inte många och man fiskar direkt på fisken så funkar den nog prima, slipper iaf att rovfisken ska hitta in
Jag har faktiskt varit besparad rovfiskar. Sånär som på några tusenbröder såklart. I somras simmade det in så mycket abborrar att man inte behövde något agn. Satan så nyfikna de är =)
Kommentera