Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
    Bra tips med grenen!

Är GPSén så exakt att man kan hitta en så liten sak på botten av en sjö, grymt!

Tackar, blir nog att lägga i en stuga imorgon kvall efter fisket, men det blir ny sjö och helt liggande på bottnen!
    japp den visar ut exakt var mjärden ligger men jag har även lagt gren som jag beskrev i mitt förra inlägg så jag kan hitta den ändå om batteriet skulle lägg av eller glömmer den hemma..

jag kollar ALLTID mina på kvällen runt 6-9tiden så ingen ser vad man håller på med...

ska kolla mina 2mjärdar imorn och fylla på med gröt och bröd.
    måste ju hålla igång nu när man börjat sälja

hoppas de löser sig för dig mikael så du får ha dina mört ifred!!
    vad är bättre än en fiskehelg med polarna?

Team Skitfiske Skåne (TSS)

Kommentera

• ...

Jag har sågat till en frigolit bit så den passar perfekt till ett 200mm hål, sen lägger jag en liten dörrmatta över hålet också så det inte ska frysa, sen kastar jag över snö.. Då ska ingen annan än jag kunna hitta mjärden . Har inte haft några problem iaf.
      Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Kommentera

• Snö? Vart hittar man det i Skåne ;-).

Kommentera

• Karla : Vart hittar jag den pumpen ? (förgående sida )

Kommentera

• Mikael: Kan du inte ha en krok, typ väggkrok eller liknande, som du sätter på ett rep och sänker ner stugan.. Sedan hakar du av den bara så den står fritt på botten... Sen ere ba o hissa upp igen!
            Funkar för mig iallfall

Kommentera

• Såg att Lill Soren redan föreslagit det.. kör på det, det är nog det säkraste sättet faktiskt!

Kommentera

• ..

Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
                Karla : Vart hittar jag den pumpen ? (förgående sida )
                Hittar inte just den jag köpte men dom här ser nästan identiska ut med min.

Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Kommentera

• Bra och kasst!

Vittjade en stuga idag. Lade i den i torsdags i den sjön vi skulle fiska i idag. Förra gången blev det 14 mörtar på 3 timmar, denna gång var det 9 mörtar på 3 dygn. Men skit samma egentligen, fiskedagen blev räddad och jag fick ett nytt gädd PB på 4850g. Andra turen irad som vi tar gädda runt 5 kg. På förra turen blev det en på 5,2. För oss är detta stora gäddor, vi brukar ta på 1 - 3 kg men sällan däröver...men man lär sig hela tiden och nu börjar vi hitta de stora.

Lite offtopic där ovan, men det är riktigt skönt att man kommit igång att kunna fixa mört själv. Skulle dock gärna vilja ha lite till så det går att sälja lite. Blir enklare att få ihop ekonomin då, det är ju en hel del körande för att lägga i mörtstugorna.

Skall fila lite på era förslag med hela stugan på bottnen ikväll, och se om jag kan lägga i dem imorgon kväll. Det är inga problem att stugan ligger helt på bottnen? Jag brukar försöka ha den 10 - 15 cm ovan bottnen, jag har en sådan som liknar en kräftbur. Tänker på om den sjunker ner så att ingångarna inte blir tillgängliga, fast det är kanske inga problem om det inte är alltför dyigt?

Kommentera

• dålig utdelning i mina två stugor i dag, ca 20 - 30 mört.
                    Men det ska inte gå nå bra jämt. ladde ner min tredje stugan nu i dag med. Ska ta några bilder på mina stugor i slutet på veckan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Manowar77 Visa inlägg
                      dålig utdelning i mina två stugor i dag, ca 20 - 30 mört.
                      Men det ska inte gå nå bra jämt. ladde ner min tredje stugan nu i dag med. Ska ta några bilder på mina stugor i slutet på veckan.
                      20 - 30 mörtar hade varit super för mig! Ser fram emot bilder.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      222 visningar
                      0 gillar