Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Har idag tömt mörtstugan, 26 mörtar på fyra dar. Rätt små dock. Recept: skogaholm och vaniljsocker! Wow
-
Det här med mjärde var ju lättare sagt än gjort. Var uppe i Norrland och fiskade en insjö med maxdjup runt ca 15m. Hade bakad mörtgröt som mjärdarna riggades med, 1 paraply och en vanlig typ kräft. Vattnet var ca 20 i ytan och 17 medel. Det blev inte många mört, dock en 3kgs gädda och en 1 kgs abborre som mest. Lade dem inne i en vik på 1-2m, i en annan vik med näckrosor på ca 2m samt testade 13m där vi såg massa stim och andra ekon men kammade noll.
Vart skulle jag lagt mjärdarna för att få mört?
Fick en del på mete...
Lämna en kommentar:
-
Jag brukar få ruda, sutare, abborre, karp och även mört i mina mörtstugor
räcker med att man lägger dom över natten för att få 100-300 st. funkar lika bra varje gång
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedFår du lake är det bara att flytta stugorna..där det finns lake brukar mörten aldrig vara! Direkt jag får in en lake eller brax i buren byter jag ställe..då dessa fiskar skrämmer iväg mörten..Ursprungligen postat av Schmax Visa inläggLakar i mängder...
Lämna en kommentar:
-
Haha köp lite nät och fixa ihop en egen, skitlätt och roligt samtidigt!
aa ska nog bara lägga där uppe.. tog bort det där nere igår och idag var 10 av 12 uppe på övervåningen!
Lämna en kommentar:
-
Det är ju bäst att lägga bollarna längst upp på andra våningen, för på så sett fastnar mörtarna där. Ska fan slänga min jula mörtstuga. Mörtarna rymmer ju ur den. Får bli en gigantisk kräftbur eller nåt haha
Lämna en kommentar:
-
Ni som kör med två vånings stuga, har ni en lucka både uppe och nere för att tömma ut mörten?
misstänker att jag har gjort ett litet designfel.. har bara en lucka i taket och oftast får jag fler mört där nere än uppe så man får vända upp och ner på hela paketet och ta ut dom igenom ingången upp till övervåningen sen ut.. och allt mäsk trillar ut och rätt ner i mörthinken...
Jag mäskar förövrigt mest på övervåningen men brukar slänga in en liten boll eller två där nere också, kankse där mitt problem är?
Lämna en kommentar:
-
Haha bra med isdobbarna runt halsen!Ursprungligen postat av Themonsterfish Visa inläggHehe, skulle sparka ner lite is bara så hamnade hela benet i vattnet, men det klippte jag bort varav mitt förvirrade ansiktsuttryck på filmen haha
Lämna en kommentar:
-
Hehe, skulle sparka ner lite is bara så hamnade hela benet i vattnet, men det klippte jag bort varav mitt förvirrade ansiktsuttryck på filmen haha
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
285 visningar
0 gillar