Mörtfångst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtfångst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gött som fan! fira du. Ska vittja min imorrn till angelpass, får se vad det blir, och som vanligt kommer jag uppdatera

Kommentera

• Jag får bara massa sånnahär lakejä*lar i mina stugor... såklart så går dom in tidigt i stugan så att ingen mört vågar ta sig in... Och alltid är dom smällfeta med våra mörtar. Börjar bli less!
      Click image for larger version

Name:	230796_218855181584296_625529167_n.jpg
Views:	1
Size:	71,4 KB
ID:	1765795
      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

• Att det skulle vara så svårt att fånga lite mört kunde jag aldrig tro. Tänkte ju börja med ismete detta året, fixat ismetespön och stor tunna med syrepump, men det viktigaste av allt? icke!

Fick idén för lite drygt 2 veckor sen ungefär och köpte en kräftbur för 50kr och la ut en den på ca 2m djup utanför en udde, lät den ligga 2 dagar innan jag kollade den första gången, tomt, la in nytt mäsk och lät den ligga 4 dagar till men inte ett skit, modellen var väl inte den bästa heller, en cylinderformad kräftbur i blått garn.

Efter en vecka sket jag i den och byggde mig en egen bur av hönsnät och la den på andra sidan sjön på 3m djup ~10m ut från en liten vassvik, vittjade den idag 4 dagar senare, inte ett skit. Har gjort mäskbollar av havregrynsgröt, vaniljsocker, ströbröd, krossade linfrön och majs, även 2-3 skivor vitt bröd.
        Ska jag låta den ligga kvar på samma ställe några dagar till eller flytta den och försöka hitta fisken? kankse det behövs mer tid för att mörten ska hitta dit, rätt djup sjö.
        Av tråden att döma så befinner sig mörten ganska djupt vid denna tiden, kankse ska flytta ut den på djupare vatten mer i mitten av sjön, tror det är ca 10-15m max djup. Mört ska de finnas där, har metat på sommaren och fått en del men nu gömmer dom sig.

Kommentera

• 30 mört igår, hälften döda...en 5kgs gädda hade letat sig in. Såg minst sagt proppfull ut.

Kommentera

• hur går det för er, blir det nå mört?

Kommentera

• Idag blev det runt 60-70mört i mycket fin size. Störst på runt 30cm och många runt 20cm

Kommentera

• Igår låg det i våra tre stugor totalt ungefär 150 mört
                Idag var det typ 130

Har 400 mört till salu om nån vill ha

Kommentera

• lite över 100 mört från 2 stugor idag! Många runt 20cm+! Fina mörtar

Kommentera

• Dagens vittjning gav ungefär samma resultat som förra gången, bra med mört i fin size! ingen under 15cm! nästan alla runt 20, och många runt 20-25!
                    Click image for larger version

Name:	Photo 2013-03-22 16 48 18.jpg
Views:	1
Size:	641,3 KB
ID:	1767034

Kommentera

• Ursprungligen postat av Schmax Visa inlägg
                      Dagens vittjning gav ungefär samma resultat som förra gången, bra med mört i fin size! ingen under 15cm! nästan alla runt 20, och många runt 20-25!
                      [ATTACH=CONFIG]51772[/ATTACH]
                      Ska du ner till göteborg över lovet Och kan ta ner mört? Är i behov av mört...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...