100 meters bred trål eller vadå?....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mörtfångst
Collapse
X
-
-
Jag har oxå haft stora problem med att hitta mört. Har en paraplymjärde som jag testat på lite olika ställen + en kräftmjärde.
Har bara fått 3 små mörtar och en liten lake på 3 veckor.
Sist jag vittjade kräftmjärden fanns där 4 mört och en kräfta som gett mörtarna ordentligt med stryk.
Men det visade att jag åtminstone äntligen hittat ett ställe med mört. La i paraplymjärden i torsdags och vittjade den idag. Den kändes tung att dra upp och förväntningarna steg men tyvärr. Det visade sig att allt den innehöll var en smällfet lake på 4,3 kg!
Kompisen däremot som har sin mjärde ca 20 meter från min hade den full av pigga mörtar.
Så om jag bara slipper fler lakar ska det nog äntligen gå bra.
Mvh Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tre S Visa inläggJag har oxå haft stora problem med att hitta mört. Har en paraplymjärde som jag testat på lite olika ställen + en kräftmjärde.
Har bara fått 3 små mörtar och en liten lake på 3 veckor.
Sist jag vittjade kräftmjärden fanns där 4 mört och en kräfta som gett mörtarna ordentligt med stryk.
Men det visade att jag åtminstone äntligen hittat ett ställe med mört. La i paraplymjärden i torsdags och vittjade den idag. Den kändes tung att dra upp och förväntningarna steg men tyvärr. Det visade sig att allt den innehöll var en smällfet lake på 4,3 kg!
Kompisen däremot som har sin mjärde ca 20 meter från min hade den full av pigga mörtar.
Så om jag bara slipper fler lakar ska det nog äntligen gå bra.
Mvh Micke
Vittjade mina idag :
Hemmagjord , 1 mört
Paraplymjärde 5 st , samt 2 kräftor
Mörtstuga 15 st .
Finslipa och flytta om en del sedan proppa i med fullt med mat så kommer det snart hysa silvriga små varelser i burarna.. !!
Kommentera
-
Är så fruktansvärd besviken över mina dåliga fångster . Vet inte hur jag ska gå till väga. Jag testar olika platser samt sjöar allt eftersom burarna/mjärdarna är tomma nästan varje gång jag vittjar.. Räcker inte 1 vecka innan man vittjar?
Sedan ligger det oftast alltid någon död i , vanligast är det att de är en större mört. Är dom mer klena än dom mindre? Iallafall så tar jag ut dom direkt.
Har ni något hott spott hål som alltid leverar ? Skicka gärna ett PM eller skriv några rader här . Har snart inget hår kvar på huvudet ...
Kommentera
-
I dag så la jag ut två nya stugor i en större sjö, och la dem på ca 3-4 meters djup.
dem ska jag kolla om en vecka, ska kolla dem andra två stugorna som jag har i annan sjö i morgon. Har gått trögt med fångsten där. det står mört där, har prövat pimla där och fick bra med mört då. hoppas att dem har gått i stugorna mina nu.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
253 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()