Isborr för stora hål.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isborr för stora hål..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isborr för stora hål..

Tjenixen!
    Skulle behöva lite tips på en bra borr till ismetet. Har svårt att läsa mig till vilken som är bäst, men den ska
    Borra 200 mm
    Vara hållbar
    Smidigt att hitta och byta skär
    Skära bra i isen

Tar gärna emot tips på vart man kan beställa också, verkar som de är slut överallt man kikar.

En sista sak, varför finns det inte trigger på ismete-spöna? De flesta använder väl multirulle och inte haspel?

Mvh Christoffer

Rantanen, klart bästa borren.Skär bäst (205mm),lätt att byta skär,relativt lätt att hitta,håller
    tills du inte kan använda en borr längre...
    Finns bara en enda nackdel...den är alldeles för dyr och ett nytt skär kostar mer än en
    helt ny lazerborr som faktiskt är helt okay...

Men vilken borr som är bäst råder ingen som helst tvekan om och kan inte vara svårt att läsa sig till...Rantanen...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har ett Lazer som funkar helt ok. Men det var ingen lek på de sista isarna när det stod en decimeter vatten under snön vill jag lova. Det gick tungt!
      Brorsan gick då och köpte sig ett Mora Nova. Skillnaden mellan borrarna går inte ens att beskriva. Nu var det förvisso bara 150 mm (finns inte större) Men det var inga som helst problem att borra längre. Novan gick t.o.m lättare genom den dåliga isen än vad våra Rantanen 115mm gjorde!
      Om de släpper en Nova med 200 mm krona tror jag det är ett svårslaget borr.
      Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
        Har ett Lazer som funkar helt ok. Men det var ingen lek på de sista isarna när det stod en decimeter vatten under snön vill jag lova. Det gick tungt!
        Brorsan gick då och köpte sig ett Mora Nova. Skillnaden mellan borrarna går inte ens att beskriva. Nu var det förvisso bara 150 mm (finns inte större) Men det var inga som helst problem att borra längre. Novan gick t.o.m lättare genom den dåliga isen än vad våra Rantanen 115mm gjorde!
        Om de släpper en Nova med 200 mm krona tror jag det är ett svårslaget borr.
        Mvh Micke
        Håller med, Novan är väldigt skön men finns tyvär inte över 160mm och jag har inte sett några planer på att släppa en ~200mm, så jag skulle rekommendera en Rantanen 205 mm. Har haft/har både Rantanen, Mora Easy, Nova och Lazer och jag tycker än så länge att Novan är No1 (nu när kronorna är förstärkta) och Rantanen No2.

Kommentera

160 mm var det ja. Fel av mig, ber om ursäkt. Hur som helst är det bara att hålla tummarna för att de släpper ett större.
          Mvh Micke

Kommentera

Jag håller inte med om att Rantanen 205 är bra.. Blir det vatten på isen så upplevde jag att det var sjukt svårt att borra. Plus att det är dyrt att köpa en extra krona att ha med sig.. Bättre att köra med en Lazer så kan man ha med några extra skär... Fast är isen tjockare än 30 cm så är väll alla borrar bara skit. Man är ju inte så kaxig efter att ha flyttat 4 spön . Så det ända som funkar då är motorborren. Kör med en Normark 250mm.. En till nackdel med Rantanen är ju priset. Vet inte vad dom kostar idag med då gick dom på 1500kr och lazern gick på 799kr...

Kommentera

Det blev ett Lazer Light 200 mm till slut, hopppas det blir bra! Tack för era åsikter

//Christoffer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
              9 svar
              262 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...