Ismeteset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

<------
    Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    kompisen hade 0.35 på sina rullar ett tag. 2 bommade grisar senare så hade han 0.42
    ... skulle som sagt aldrig köra under 0.40. Har man en lina av bra kvalitet som är smidig och inte blir för stel när det är kallt så skulle jag faktiskt satsa på mellan 0.46-0.50, då är man på den säkra sidan.

Jag har både stoxdal spön och gröna (medium) wiggler spön. Stoxdal är sköna och funkar bra i alla situationer men wiggler spöna är inget jag kan rekommendera. Wiggler spöna känns ganska toppiga och bottnar nästan när en lite tyngre fisk skakar huvudet, aktionen är mycket bättre och mer förlåtande i stoxdalspöna, dom rekommenderas.
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
      Jag har både stoxdal spön och gröna (medium) wiggler spön. Stoxdal är sköna och funkar bra i alla situationer men wiggler spöna är inget jag kan rekommendera. Wiggler spöna känns ganska toppiga och bottnar nästan när en lite tyngre fisk skakar huvudet, aktionen är mycket bättre och mer förlåtande i stoxdalspöna, dom rekommenderas.
      Det är väl de neongula Stoxdalspöna du syftar på? De har jag också - billiga och med bra aktion.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Exakt dom ja. Väldigt privärda spön, tror jag gav 99:- styck för mina. Dock, ska man använda haspel till ismetet så kan den första ringen vara lite för liten och sitta för nära klingan. Lär inte vara något jätteproblem eftersom man inte ska kasta med det men linans vinkel mot spolaxeln kan (kanske möjligtvis, ej testat) ställa till med trassel vid invevning.

Kommentera

Vart hittar man dessa Stoxdals spön?

Kommentera

Förlåt, tänkte inte på det men modellen heter TNT Pilker. Finns i lite olika längder och aktioner, dom jag har är 120cm och medium (gula). Finns även en kortare modell och två längre varav en är styvare (orange).

Kommentera

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
              Förlåt, tänkte inte på det men modellen heter TNT Pilker. Finns i lite olika längder och aktioner, dom jag har är 120cm och medium (gula). Finns även en kortare modell och två längre varav en är styvare (orange).
              Tack. För jag hittade bara små pimpelspön när jag letade runt.

Kommentera

Vad tror ni om att använda Okuma Magda Pro rullen som trollingrulle? Tänkte försöka "snika" lite då bugeten inte är på topp efter inköp av Minn kotan. Alltså köpa ismetesset NU och sedan köpa ett par vettiga trollingspön å använda rullen till dessa i sommar.

Kommentera

Hallå tar upp denna tråd istället för att skapa ny. Är sugen på att testa ismete men vet inte vad man ska köpa för utrustning såg på beten.nu att dom har nått R.T set 3-pack 799:- vad tror ni om det?? blir isf fiske efter gädda gös å abborre tacksam för svar

Kommentera

skynda dig och köp! ruskigt bra pris för bra grejor. bättre än RT seten!
                    Hade köpt några set om jag inte redan hade mitt spö.

Kommentera

jula spöna var bra tips men tänkte höra om det är nån som kör med baitrunners till ismetet som kan ge nån kommentar har nämligen 2 liggandes så man kanske kan använda bara köpa lösa spön + ett par set från jula om dom finns kvar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      325 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      201 visningar
                      0 gillar