Frakta spö på bästa sätt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frakta spö på bästa sätt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frakta spö på bästa sätt?

Hej!

Hittade inte någon riktigt bra tråd att lägga frågan.

Om man ska frakta ett spö till någon, vad är bästa sättet ? Dvs billigt och säkert på samma gång.

Posten tar ju ut skyhöga avgifter för spön. Schenker tar inte grejer över en viss längd. Kvar verkar då bussgods vara?

Fundersam då man ogärna vill lägga ut 250-300kr frakt för ett spö. 120-150kr är väl acceptabelt.

Så finns det något bra alternativ?

Transport längd på paketet spöt ska skickas i är 160X10X10

Tacksam för svar!

Jag har sålt ganska mycket grejor på tradera och när det gäller spön är bussgods billigast. Tror jag betalade sist jag skickade ett spö till krokodiljägaren här på forumet så vart det 120kr för ett spö som jag stoppat i en tub där längden var 150cm och inte via tradera. Du kan gå in på bussgods hemsida och kolla priser. Om du skickar en tradera vinst och bokar frakten via tradera kostar det nästan hälften. Hoppas det hjälpte dig något. Obs dessutom går det att spåra via bussgods!
    Senast ändrad av Chrisse; 2012-03-27, 13:11.

Kommentera

Ja jag har hört olika bud angående bussgods, vissa säger 120kr för ett spö medans andra säger att det är beroende av vart du ska transportera det?

Tack för informationen!

Kommentera

Bussgods är generellt rätt så snälla mot sakerna också. Posten är nog det värsta om man är rädd och saker och ting.
        Jag har dock hört om folk som fått alu-tuber levererade böjda som ett U via bussgods också, så man är aldrig säker. Dock tror jag ändå bussgods är bästa alt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Bussgods är generellt rätt så snälla mot sakerna också. Posten är nog det värsta om man är rädd och saker och ting.
          Jag har dock hört om folk som fått alu-tuber levererade böjda som ett U via bussgods också, så man är aldrig säker. Dock tror jag ändå bussgods är bästa alt.
          Okej, tack! Tror det får bli bussgods, men är det någon som vet vad det kostar? Är det 120kr?

Kommentera

Bussgods är de värsta hanterarna jag sett någonsin. Har många skräckexempel på gitarrer som har blivit halvslaktade av dem tyvärr...

Kommentera

Tyvärr tror jag inte det beror på fraktföretagen utan vilka personer på företagen som hanterar grejorna. Jag har haft tur med bussgods men världens jävla oflyt med Schenker som kraschat massor med prylar. Beror nog på om man får nån jävla frakthuligan som kastar och bryter i grejorna! Gå in på www.bussgods.se på där du fram exakt pris på paketet du ska skicka. Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
                Tyvärr tror jag inte det beror på fraktföretagen utan vilka personer på företagen som hanterar grejorna. Jag har haft tur med bussgods men världens jävla oflyt med Schenker som kraschat massor med prylar. Beror nog på om man får nån jävla frakthuligan som kastar och bryter i grejorna! Gå in på www.bussgods.se på där du fram exakt pris på paketet du ska skicka. Lycka till!
                Tack! Varit inne tidigare men bara fått fram pris lista, drog till med ett extra kilo på paketet å fick då 145kr i frakt.

Får nog bli så, ska höra med kunden först^^

Tack för all hjälp!

Kommentera

Jag skapade en liknande tråd i höstas där det finns lite förslag:

Bussgods verkar billigast!
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 419 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57