Edge Dynamic Power cast-T - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge Dynamic Power cast-T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Edge Dynamic Power cast-T

    Tjena alla!

    Har precis införskaffat ett Edge Dynamic Power cast-T 8,6 fot 40-130gram.
    Va ut en sväng igår och fick känna på spöt. Kändes oerhört skönt! Om jag jämför tex MP-Pro så tycker jag att det är natt och dag. Edgen är mjuk, följsam och väger nästintill INGET! MP'n var hård, tung och allmänt "tung" att använda.

    Tänkte höra om det är någon som har hunnit testat sitt Edgespö lite hårdare än en 4 timmars fisketur? Maxbelastat det? Osv osv....

    mvh,

    Androl

  • #2
    Har kört med mitt några timmar nu, och jag tycker det är riktigt skönt! Håller med om att den är mjuk och följsam, har även testat grim reapern och märkte att jag kastade lite längre med edgen så den är följsammare edge, reapern känns lite påkigare. Dock mera ryggrad i reapern.

    Tyngsta jag har kastat med mitt är SG rattle shad på 115gr, och då började det kännas lite tungt.

    Spöt är riktigt gött att drilla på också!

    Kommentera


    • #3
      Härligt att det finns folk som har samma uppfattning. Fick inte chansen att drilla något. Blev två små gäddor tagna med haspel.

      Har hört mycket bra om Reapern, fast jag måste påstå att jag föredrar följsam än all den ryggraden. Återstår att se om man uppskattar det lika mycket i slutet av säsongen

      "Tyvär" så lämnar jag fisket en vecka nu. Skoteråkande står överst på lisan under påsken
      Senast ändrad av Androl; 2012-04-02, 16:58.

      Kommentera


      • #4
        Har ett själv och har inte hunnit hårdtesta det ännu, blir nu under påsken.
        Kastade zonkertail, stora spinnebaits, westins jätte 23cm, wolfcreek cub och big bandit och hade inga problem med det.
        Kastar långt som satan utan ansträngning!

        Kommentera


        • #5
          Haft mitt en höst och en vår, och kommer inte byta bort det i första taget. Så himla nöjd med spöet. Lätt, långkastande och bra tryck i det när man behöver bända! Ett underbart gäddspö! Enda som är irriterande är beteshaken längst ner på klingan, som linan har en tendens att sno sig runt ibland. Denna kommer jag operera bort inom en snar framtid. Kanske att jag kommer komplettera med ett 180g spö i spinnutförande också för det allra tyngsta dängandet. 5 av 5 solar från mig! Rekomenderas varmt!
          Den som har flest prylar när han dör vinner!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inlägg
            Haft mitt en höst och en vår, och kommer inte byta bort det i första taget. Så himla nöjd med spöet. Lätt, långkastande och bra tryck i det när man behöver bända! Ett underbart gäddspö! Enda som är irriterande är beteshaken längst ner på klingan, som linan har en tendens att sno sig runt ibland. Denna kommer jag operera bort inom en snar framtid. Kanske att jag kommer komplettera med ett 180g spö i spinnutförande också för det allra tyngsta dängandet. 5 av 5 solar från mig! Rekomenderas varmt!
            Vet förresten inte om beteshaken är kvar på årets modell. Kan vara så att dom tagit bort den nu.
            Den som har flest prylar när han dör vinner!

            Kommentera


            • #7
              Nu sitter beteshaken på vänster sida framför främre handtaget, vet inte hur den satt tidigare...
              Hittar ingen bra bild på utseendet....

              Kommentera


              • #8
                Precis den sitter på vänster sida nu. Märkte inte av att linan hade någon tendens att linda sig runt den.
                Roligt att höra all bra respons! Extra roligt när man har ett braaand new som bara väntar på att användas!

                Kommentera


                • #9
                  Nån som vet vad spöna väger (framförallt 10 fotsmodellen)?
                  Vad är det som gör att valet faller på 8,6 istället för 10-fot?

                  Jag lutar mer åt 10-fotsmodellen eftersom jag tycker det är enklare att kasta, roligare att drilla, lättare att styra fisken rätt (om man får nån).
                  Ola

                  Kommentera


                  • #10
                    Pratade med Utte från Berras jakt och fiske i Gnesta på sportfiskemässan och han kör en 8,6" och en 10" men sade att om han vetat att 8,6:an var så extremt jävla skönt hade han köpt 2st och struntat i 10":arn.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 499 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 834 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 662 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 558 svar
                    230 228 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Kolnej
                    av Kolnej
                     
                    Arbetar...
                    X