SG Roadrunner - vilken kastvikt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Roadrunner - vilken kastvikt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SG Roadrunner - vilken kastvikt?

Jag funderar på att införskaffa mig ett SG Roadrunner (Länk) till lättare insjöfiske efter aborre, öring och regnbåge med drag på upp till 18–20g. Det lättare spöt är klassat för 3–16g och det kraftigare för 10–40g. Skulle det lättare spöt fungera bra med 20-grammare, eller är det bättre att safea och köpa det kraftigare?

Är det någon som äger detta spö, eller har provkastat det, som kan berätta hur det klarar olika vikter?

Tack på förhand!

Jag har ett 12-40g.
    Tycker den är väldigt allround, tänkt dig ett jiggfiske-spö så vet du ungefär hur den är.
    Har inte klämt på den lättare.

Kommentera

Tack för svar, Toni!
      Då kanske det är bättre med det lättare spöt eftersom jag inte kommer använda det till vikter över 18–20g. Om någon har ett annat förslag på ett flerdelat haspelspö i de viktklasserna så får ni gärna dela med er.

Kommentera

Även jag har det tyngre roadrunner spöt och älsksr det för mobilt fiske. Klingan äf väldigt stum och kastar beten över angivna 40 gram. Så jag tror att dina beten på 20 gram blir perfekt till det lättare spöt .

Skrivet från mobil.

Kommentera

Ursprungligen postat av DL Visa inlägg
          Jag funderar på att införskaffa mig ett SG Roadrunner (Länk) till lättare insjöfiske efter aborre, öring och regnbåge med drag på upp till 18–20g. Det lättare spöt är klassat för 3–16g och det kraftigare för 10–40g. Skulle det lättare spöt fungera bra med 20-grammare, eller är det bättre att safea och köpa det kraftigare?

Är det någon som äger detta spö, eller har provkastat det, som kan berätta hur det klarar olika vikter?

Tack på förhand!
          Nu kanske du redan köpt dig ett spö, men jag har ett roadrunner 3-16g som jag kör med en okuma trio 20. Grym kombo enligt mig Gillar spöt och tycker det kastar beten på 20g bra. Jag håller mig dock oftast till beten runt 7-15g och där är spöt utmärkt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 346 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13