Olika dropshot spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olika dropshot spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
    Har ett Shimano Yasei Drop Shot 8 fot, 7-28 gram svart/vit
    Shimano rarerium 2500 med 0.13 PP
    Funkar kanon till dropshot,jigg kör även spinnfiske efter regnbåge.
    Har skrivit en Recension om spöet (som du borde kunna söka upp via sök funktionen)
    Har samma kit sånär som på linan där jag kör 0.12 Invisibraid... svårslagen kombo och enligt mig det bästa på marknaden! Drillat alltifrån borren på min avatar (1.46kg) till 8+ gäddor och 3+ gösar och ryggraden är fantastisk. Kör mest tradionellt jiggfiske med mitt och känslan är fantastisk! Myspys!

Kommentera

Jag kör:

Shimano Yasei Red Dropshot
      Shimano Super 2500 GT
      PP 0.10

Inte fiskat så mycket dropshot utan använt spöt till vanligt lättare jigg fiske, men nästa år ska grejerna hård testas.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
        Har samma kit sånär som på linan där jag kör 0.12 Invisibraid... svårslagen kombo och enligt mig det bästa på marknaden! Drillat alltifrån borren på min avatar (1.46kg) till 8+ gäddor och 3+ gösar och ryggraden är fantastisk. Kör mest tradionellt jiggfiske med mitt och känslan är fantastisk! Myspys!
        Måste hålla med om att ryggraden och känslan i spöet både vid hugg och drilling e oslagbart

Kommentera

Ja jävlar va kul att se att så många delger sig av utrustning. Låter som att yaseiet kan vara ett bra köp för lite tyngre ds !
          !

Kommentera

Mycket nöjd med mitt set, toppen är mjuk nog att fiska även de minsta jiggarna med bra känsla och det är heller inga problem att gå upp i betesstorlek. Har varit ned och använt 5g sänken, även om jag föredrar att köra med 8-12g. För det lättaste DS-fisket har jag ett Yasei Red Perch 1-10 och en Aernos 1000.

Kommentera

BFT walker 8 fot -25 g, shimano sienna 1000 FB med 0.10 strike wire på spolen, klockrent till både dropshot å traditionelt jiggfiskeenligt mig iaf !

Kommentera

finns en grupp på facebook som jag skapat

Dropshot Forum

tanken e la att de ska pratas dropshot o jigg där... ni e välkomna att hoppa dit !

Kommentera

Tror jag stannar kvar på Fiskesnack. Va syftet med tråden att ragga folk?

Kommentera

Absolut inte ! Var mer än tanke bara! Vill man inte hoppa på gruppen så behöver man inte heller. Var mest intresserad av att höra vad folk fiskade med ! Få lite tankar och åsikter vädrade.
                    Men jag får väl skämmas o be om ursäkt till alla PK-människor för att jag nämnde det !

Kommentera

kul att så många berättat vad dom använder. har nu fått en stark funderan på att köra ett yasei drop shot som spö för det lite tyngre fisket ! enligt utsago o tester så framgår det att det är ett riktigt bra spö ! test kommer som sagt för de som undrar över g loomis gl2 drop shot rod inom snar framtid, lämnade frankrike idag !

ngn mer än jag som haft brutalt abborrfiske med ams finslow ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 979 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11