Flytoverall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytoverall

Vad har ni för erfarenheter av olika flytoveraller? Hel eller delad? Sundridge, Fladen, Normark, annan? Jag och sambon ska köpa vars en nu när vi gått med i GHFK. Tycker Sundridges röda ser fin ut. Såg att de hade två modeller i Berra-katalogen, någon som har några erfarenheter?

Ha det
    MVH

JD

Jag funderar att skaffa en jag med, Fladen tror jag. Vad tycker ni om 2-delade?

Kommentera

Fladen

Tjena Rapala.

Jag funderade också på Fladen men fick precis höra att de är stela och att man känner sig som en Michelin-gubbe. =)
      MVH

JD

Kommentera

Typiskt, de är ju snygga( ) och billiga.

Kommentera

Japp, både snygga och billiga. Men Normark kan man få rätt billigt också och de ska tydligen vara mjukare. Och jag tycker nästan att de är ännu snyggare.
          MVH

JD

Kommentera

Ok, ska se efter med Normark. Ha de

Kommentera

Sundridge är skitfina =)
              /Lazinko

Kommentera

Kolla Här: http://www.fishit.se/se/produkt/productf.asp?prod=090032

Aquafloat supreme xl

Broman-Mullion Aquafloat Supreme är CE-märkt och har en flytkraft på 50 Newton. Overallen är vind och regntät och andas effektivt ut kondens. Yttertyget är marknadens kraftigaste och mest tåliga, och samtidigt oerhört smidigt och lätt för att inte inskränka på rörligheten. Alla sömmar är limmade, svetsade och extra förseglade. Bak och knän är förstärkta. Vid vristerna och handlederna sitter smidiga men tätt åtsittande neoprenedamasker för att hålla rinnande vatten borta från armar och ben. Kraftiga kardborrelåsningar längst ut på ärmar och ben sluter till overallen precis så mycket som Du önskar. Varje ben har dessutom en redigt blixtlås för att lättare kunna ta av och sätta på sig stövlar eller kängor etc. En ordentligt luva med flytkraft finns infälld i kragen, och vecklas lätt och snabbt ut vid behov. Det kraftiga midjebältet fungerar både som vanligt bälte och som fäste vid bärgning. Dubbla bröst- och midjefickor samt en redig innerficka ser till att Du får med Dig det Du behöver. Midjefickorna har fleece-fodrade insidor samt fleece-belagda baksidor för att effektivt värma kalla händer. Samtliga fickor är dränerade för att undvika vattenansamlingar. Vid sidan om vänster bröstficka finns visselpipa för att i nödsituation kunna larma omgivningen. Huvan är fluorocerande gul för att synas på avstånd, och overallen har stora reflexband på huvan, axlarna och ärmarna.
                Färgen är snyggt gul på överdelen och marinblå på underdelen. En bra färgkombination för att undvika fula, smutsiga bakdelar och benslut etc. Ja, det här är alltså en riktig kanonoverall, som inte skall jämföras med de betydligt enklare och sämre alternativ som fram tills nu har präglat marknaden.

Produkt Storlek Flytkr. CE-märkt Pris Köp
                Aquafloat supreme xxxl XXXL 50N Ja 2290
                Aquafloat supreme xxl XXL 50N Ja 2290
                Aquafloat supreme xl XL 50N Ja 2290
                Aquafloat supreme l L 50N Ja 2290
                Aquafloat supreme m M 50N Ja 2290
                Aquafloat supreme s S 50N Ja 2290
                Bifogade filer

Kommentera

Jag har en röd Sundridge och den är kanon bra och skön! Håller värmen bra. Jag testade den i en isvak för några veckor sen och den flöt fint. Rekomenderar den.

För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Hej.

Såg nu att den snygga overallen jag sett heter Normark/Sundridge. Blå ben, röd ovandel med blåa och vita detaljer. Kostar runt 2000:-. Finns ju en billigare också men den andas tydligen inte.

Jag ska också testa min i en isvak, när jag köpt den. =) Nä, allvarligt talat så tycker jag som inte är van att det är smått obehagligt att gå på is (fråga Sturgeon, gick bakom honom hela tiden som om det skulle hjälpa!!=). Vore bra att gå igenom isen under kontrollerade former så man vet hur det är om det skulle hända.
                    MVH

JD

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 010 visningar
                    0 gillar