Flytoverall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sundridge är en mer bekväm och betydligt mjukare overall än vad Fladen är, under mindre hårda förhållanden är den nog nästan bättre.
    Själv har jag tvådelad Fladen, vilken är kanon förutom det faktum att den är stel.

Nackdelen med vissa av sundridges modeller är att de inte står emot regn ock kyla på samma sätt, fukten går igenom ytan efter några hårda timmar = blöt tillställning.

Sålänge det är torrt gillar alla Sundrigdge, när det är blött är det inte lika muntert, vice versa för Fladen.

Tvådelat tycker jag är bra, kanon vid fiskrensning och varmt väder, något klumpigare vid kallt väder än motsvarande hel overall.
    sigpic

Kommentera

Jag har andvänt min overall i både vårt och trorrt o de är inge fel på den.

En andningsoverall är nog värt pengarna, min andas inte och det är ganska jobbigt när man går mycke och borrar mycket vid vinterfiske (blir fuktigt i overallen). Jag skulle lägga till lite pengar på en overall som andas om jag visste det när jag köpte min

För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Originally posted by Kurre
        Jag har andvänt min overall i både vårt och trorrt o de är inge fel på den.

En andningsoverall är nog värt pengarna, min andas inte och det är ganska jobbigt när man går mycke och borrar mycket vid vinterfiske (blir fuktigt i overallen). Jag skulle lägga till lite pengar på en overall som andas om jag visste det när jag köpte min

Sa inte att alla overaller läckte, det är främst "andningsmodellerna" som haft det problemet.
        Vet bara vad jag sett och hört.

sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
          Tvådelat tycker jag är bra, kanon vid fiskrensning och varmt väder, något klumpigare vid kallt väder än motsvarande hel overall.
          Men vad händer om man tar av sig jackan och trillar i. Lär bli kämpigt att hålla huvudet över vatten.
          MVH

JD

Kommentera

Originally posted by JD
            Men vad händer om man tar av sig jackan och trillar i. Lär bli kämpigt att hålla huvudet över vatten.
            Det vill man helst undvika =).

Rent säkerhetsmässigt på öppet av och ordentlig sjö ganska förkastligt, men inomskärs, vid bryggan eller vid fint väder är det smidigt.
            sigpic

Kommentera

Tack för alla svaren. Är det någon som har en Sundridge som andas som kan berätta lite om sina erfarenheter? Den där blå-röd-vita alltså.
              MVH

JD

Kommentera

Var och skulle kolla på den nya Sundridge-overallen idag men den finns tydligen inte hos Normark ännu. Affärerna har tydligen haft en provuppsättning för ett tag sedan och det ska komma fler i slutet av månaden. Ska kosta 1999:- på Stjärnås. Fick höra idag att en del människor har varit missnöjda med den gamla Sundridgen. Orsaken samma som Sturgeon sa ovan. Man kanske ska vänta och se hur folk tycker den nya är. Någon som sett en overalltest i någon tidning förresten?
                MVH

JD

Kommentera

Jag skaffar nog en Fladen tror jag, delvis snygg och vattentät, men dessutom kan jag skaffa den billigare. Nackdelen verkar vara att den är stel, men det ska nog funka iallafall tror jag.

Kommentera

Det blev vars en gul-svart Fladen. Tog Large men den stramar lite i nacken/halsen när man sätter sig på huk. XL var dock klart för stor så detta var det bästa alternativet.
                    MVH

JD

Kommentera

Såg att dom säljer Fladens gula för 1400:- på Överskottsbolaget i Vårby.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57