Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lundgrens RST/LF spön?
Collapse
X
-
Ja, det är ju rätt. En CQ behöver ett lite finare spö typ ett Loomis/St Croix eller ett RST M3 eller kanske t.o.m något handbyggtUrsprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
På spöt sitter just nu en Calcutta Conquest 51 men jag funderar på att para ihop spöt med den Ambassadeur 2500 CI som Kattman Simon sålde till mig i våras....känner att det kommer bli en perfekt kombo...
/S
Om du knallar in på Lundgrens testa st croix Legend Xtreme spön ( om de har några kvar i butiken). Du kommer inte att kunna lämna butiken utan ett i handen.
Video:
//T
Kommentera
-
Även om inte RST/LF-spöna på något sätt behöver skämmas för sig i sällskap med en CQ51:aUrsprungligen postat av tonyex Visa inlägg......eller ett RST M3 eller kanske t.o.m något handbyggt
//T
...så blir det så....en Phenix K2 -klinga är beställd (väl i nivå med GLX och kanske tom snäppet vassare än St Croix ...åtminstone om man ser till prislappen..) och HÖ-spöt som följde med Kattmans Amba som CQ51:an får bytta plats med var just ett sådant RST...
Självklart nyfiken på att någon gång testa och jämföra St Croix-spöna ....blir det någon gång ett sådant är jag dock rätt säker på att jag kommer ta hem en klinga och bygga spöt själv...detta för att det skall kunna matcha RST/LF-spöna i termer av balans...
Snackar vi Bang-for-the-bucks så tror jag dock att det blir svårt för "finstickorna" att konkurrera...
/S
Kommentera
-
Det tror jag med, men allting är relativ. Det gäller att hitta en nivå som man är nöjd med såklart. //TUrsprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
Snackar vi Bang-for-the-bucks så tror jag dock att det blir svårt för "finstickorna" att konkurrera...
Kommentera
-
Absolut! Synd att extreme-greppen är lite för korta för dom ser sköna ut i övrigt....Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDet tror jag med, men allting är relativ. Det gäller att hitta en nivå som man är nöjd med såklart. //T

/S
Kommentera
-
jag tror att det finns några modeller som har lite längre greppen , om jag inte minns fel.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggAbsolut! Synd att extreme-greppen är lite för korta för dom ser sköna ut i övrigt....

/S
Kommentera
-
Då har ja testat o drilla fisk på spöt oxå,blev 2 snipor ikväll. Men de va ju inga problem att landa dom. Ska ut imorgon igen o nöta en stund o hoppas på lite större fisk. Men man kände verkligen allt som hände i andra änden på linan.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Rune45600C4 med ny vev1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-08-21, 06:02 -
-
Svar till Vad är detta för märke och modell?av byggarnTyckte väl jag kände igen den... Men hittade en lös bara så mysteriet kvarstår vad den heter...1 Foto
-
2026-08-15, 15:26 -
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
2026-07-02, 20:28 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 571 visningar