Savage-Gear Titanium haspelspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage-Gear Titanium haspelspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage-Gear Titanium haspelspö.

Sugen på en ny kustdängare och är lite nyfiken på Savage-Gear's Titanium haspelspöserie, och då främst 9'6 12-36g.

Någon som kännt på spöna och vill komma med lite tyckande? Av priset att dömma ska ju detta vara premiumspön, men hur står dom sig mot exempelvis Fenwick Ironfeather och Edge 3776?
    Jag älskar att syssla med struntsaker,
    påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
    komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
    och bara följa ögonblickets ingivelse.

Fenwick Ironfeather och Edge 3776?
    Du ska inte jämföra SG med dom det blir orättvist det finns inte många spö som hänger med det gamla Ironfether och Edge 3776 det blir nog mer rättvist om du jämför med Berkley SSGS, Shimano beastmaster/speedmaster samt en del andra i den klassen.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Du ska inte jämföra SG med dom det blir orättvist det finns inte många spö som hänger med det gamla Ironfether och Edge 3776 det blir nog mer rättvist om du jämför med Berkley SSGS, Shimano beastmaster/speedmaster samt en del andra i den klassen.
      Jag jämför inte utan syftade mest på att dom prismässigt ligger i samma klass och undrar då om dom är lika fina som nämnda spön, men om jag förstår dig rätt är dom då inte värda sitt pris?
      Jag älskar att syssla med struntsaker,
      påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
      komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
      och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Absolut inget fel på SSGS eller Beastmaster/Speedmaster...

Ett spö du kan kolla på istället för det ena spöt som Mansson rekommenderar är Edge Dynamic Spin...tycker själv att det är skönare/bättre tryck i det än den betydligt dyrare yxskaftsvarianten från Edge .....detta efter att jämfört båda spöna vid praktiskt fiske....

/S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Mycket åsikter där från en kille som inte ens fiskar med Haspel
          Eller har du konverterat Månsson ?

Kommentera

Jag har inte provat spöt du frågar om, men har ett SG Parabellum som hårdtestats under en säsong. Tycker du kika på spöt och inte lyssna vad som skrivs här för mycket. Savagear ger mycket spö för pengarna. Jämför jag med mitt Berkeley skeletor så tar jag Savagearspöt alla dagar i veckan. Allt beror på vad det får kosta, sen kan vi komma med lämpliga förslag istället. Alla har olika preferenser angående spön så försök precicera vad du söker.

Kommentera

Tycker du är ute och cyklar lite nu. Ironfeather och Edge kostar en bra slant och då finns alternativ som till exempel St Croix eller RST som gör bra spön. Alla har sina favoriter men det finns säkert fiskare som tycker att skillnaden mellan till exempel Berkeleyspön och ditt favvospö ironfeather är minimal, och väljer Berkeley. Så därför kan en jämförelse mellan Savagearspöt, Fenwick och Edge våra på sin plats.

Kommentera

Nån här som har testat savage gear titanium spin 8 fot 10-32g och tycker det är ett bra spö?

Kommentera

jag har ett SG titanium 8fot 10-32g och tycker det är riktigt skönt! Känns riktigt lätt i handen, kastar bra och är allmänt behagligt att fiska med. Gick runt på hala klippor och halkade och knäckte det tyvärr så nu är det ca 10cm kortare, men fortfarande mitt go-to kustspö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
                    jag har ett SG titanium 8fot 10-32g och tycker det är riktigt skönt! Känns riktigt lätt i handen, kastar bra och är allmänt behagligt att fiska med. Gick runt på hala klippor och halkade och knäckte det tyvärr så nu är det ca 10cm kortare, men fortfarande mitt go-to kustspö.
                    Tror du det spöt skulle funka bra för abborrefisket med spinnare och jiggar?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 977 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11