Mcrubber shallow? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mcrubber shallow?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mcrubber shallow?

Hallå

Jag köpte en mcrubber på tradera för ett tag sedan. Idag satte jag i en shallowskruv och två 2/0 som stingers som jag fäste på undersidan med spikes. Såg mycket lovande ut, men icke!

Den snurrade typ bara runt runt. Någon som kan ha en aning om vad jag har gjort fel? Det är möjligt att jag satte in skruven en aning under centrum på nosen, kanske är det?

Ursprungligen postat av Patolo Visa inlägg
    Hallå

Jag köpte en mcrubber på tradera för ett tag sedan. Idag satte jag i en shallowskruv och två 2/0 som stingers som jag fäste på undersidan med spikes. Såg mycket lovande ut, men icke!

Den snurrade typ bara runt runt. Någon som kan ha en aning om vad jag har gjort fel? Det är möjligt att jag satte in skruven en aning under centrum på nosen, kanske är det?
    Bara skit... går inte att fixa... lika bra att du säljer den... jag kan offra mig om du vill bli av med den!

Kommentera

Placering av skruvarna på shaddar när man kör skruv är väldigt viktigt. Långt fram och exakt i mitten brukar hjälpa men jag har aldrig riggat en mcrubber så är inte helt säker på hur den bäst riggas. Kolla filmerna som Svartzonker lagt upp när han gör och riggar sin shallowskruv så ser du hur han kör.

Du kan nog gå upp till 3/0 också om du känner för det. Då får du ännu mer vikt nedåt.

Kommentera

Placering och hemtagningshastighet, veva den lååångsamt.

Kommentera

Veva saktare eller använd större/tyngre krokar.

Kommentera

Den kan ha legat länge och blivit deformerad. Det är ganska lite som krävs för att de skall snurra eller gå på sidan.

Lägg den i kokande vatten några minuter och lägg den direkt efter det i kallt vatten så brukar de kunna hitta tillbaks till sin ordinarie form.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Placering av skruvarna på shaddar när man kör skruv är väldigt viktigt. Långt fram och exakt i mitten brukar hjälpa men jag har aldrig riggat en mcrubber så är inte helt säker på hur den bäst riggas. Kolla filmerna som Svartzonker lagt upp när han gör och riggar sin shallowskruv så ser du hur han kör.

Du kan nog gå upp till 3/0 också om du känner för det. Då får du ännu mer vikt nedåt.
              Jo jag har kollat på den filmen och jag har riggat en brubber på exakt samma sätt med bra resultat. Men det kan hända att han sätter in skruven ett par mm högre upp.

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              JohanP

Veva saktare eller använd större/tyngre krokar.
              Det var när jag vevade som mest sakta som den roterade som mest. När jag vevade hem den i rejäl fart så gick den bra. Men ättrigt

Det där med att koka den ska jag testa, i kombination med att flytta upp skruven en aning.

Kommentera

placering av krokarna är viktigt fick själv trixa så att krokarna hamnade i linje. mina snurrade bara i början men nu vaggar dom fint

Kommentera

Kör shallow jag med! Skruven sitter i mitten och krokarna måste vara på en rak linje på magen

Kommentera

Nu har jag kokat den och säkerställt att den inte är deformerad, jag har satt dit skruven riktigt och krokarna på buken sitter centrerade. Ändå är det samma visa. Om jag vevar fort så går den riktigt men sakta så roterar den. Störande.

Får testa med skalle istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 982 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist