Minibombarda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minibombarda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De bästa bomb.flötena jag provat,milo leo bubo,finns i 10g variant också

Kommentera

Återigen, tackar för tipsen. Tack vare Stefans länk har jag nu koll på var det går att beställa 10gr. bombarda. Ska kolla på Sportfiskegiganten om de kan ta hem Milobombardan i 10gr. först. De är mina favoriter också men jag har inte hittat under 15gr. tidigare. Fortfarande tar jag gärna emot tips på ännu lättare varianter. Att hänga på bly etc. går bort. Vi snackar riktigt stalkerfiske som ska bedrivas så därför är synlighet, eller snarare osynlighet, är A och O.
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Tror att JagtogFiskerimagasinet har

Kommentera

Tackar för tipset Mats. De hade inte bara fullt sortiment på Milo de hade en hel del annat spännande också så det får nog bli en tur över sundet snarast! Bland mycket annat hittade jag en variant på sänke till mete som borde passa perfekt som kastvikt i mitt ul-projekt.

Kommentera

Jag har två stycken bombardas av märket Behr i 8g. Dessa plockade jag hem från ebay. Finns även några som heter Sbirolino som finns i så låg vikt som 4g. Gör en sökning på ebay efter bombarda och önskad vikt så ska du nog hitta något. En hel del träffar brukar vara från säljare i Italien så frakten brukar inte bli så fasligt blodig.

//Landfiskarn

Kommentera

Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inlägg
              Jag har två stycken bombardas av märket Behr i 8g. Dessa plockade jag hem från ebay. Finns även några som heter Sbirolino som finns i så låg vikt som 4g. Gör en sökning på ebay efter bombarda och önskad vikt så ska du nog hitta något. En hel del träffar brukar vara från säljare i Italien så frakten brukar inte bli så fasligt blodig.

//Landfiskarn
              Sbirolino är väl inte ett fabrikat? Sbirolino är väl vad det vi oftast kallar för bombarda kallas i bland annat Tyskland. Eller har jag missuppfattat det hela helt?

Gå in på ebay.de och sök på Sbirolino så hittar du massvis med bombarda i alla möjliga storlekar. Oftast till sansade priser dessutom.
              Senast ändrad av Träben; 2014-01-14, 23:23.

Kommentera

Jag tackar återigen för tipsen. Handlar mycket på Ebay men jag hittade inte riktigt vad jag letade efter när jag sökte på bombarda. Sbirolino gav ju en hel del träffar, jag ska genast börja leta:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                  Sbirolino är väl inte ett fabrikat? Sbirolino är väl vad det vi oftast kallar för bombarda kallas i bland annat Tyskland. Eller har jag missuppfattat det hela helt?

Gå in på ebay.de och sök på Sbirolino så hittar du massvis med bombarda i alla möjliga storlekar. Oftast till sansade priser dessutom.
                  Så kan det säkerligen vara, min tyska begränsar sig till "sturmgewehr 44" och "zugspitze". Men jag tror nog att andemeningen i inlägget gick fram ändå.

//Landfiskarn

Kommentera

Jag köpte hem en sån här för att testa när jag köpte flugbindningsgrejor senast https://mistpool.com/product_info.php?products_id=1963

Fick hem den häromdan. Klart intressant ide, i princip en silikonslang med en vikt typ gummijigg fastgjuten på. Den har helt klart gör det själv potential för alla gummigjutare. Jag har tyvärr inte hunnit testa ännu, flugfisket har lite prio fram till isläggningen.
                    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Sådana har jag kört med ett tag, de är väldigt trevliga. Kastar lite kortare än en bombarda med motsvarande vikt men trasslar ytterst sällan. Ganska bökigt att dra igenom linan eftersom den är så lång och verkar bara finnas i mjölkvit.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13