Tips på rejäl beteshink - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på rejäl beteshink

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kolla in dessa baljor. Montera dit redskapsbyglar så kan du hänga dom över relingen. Har gjort hinkar själv med Biltemas stora trekantiga hinkar tidigare men de verkar vara slut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
      Fan, skulle precis slänga ut en fråga om den. Ville se hur det ser ut i hinken med tanke på de 40st krokar att hänga mjukbeten i ser ut.

Hittar bara denna bilden överallt.. http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...teshink-l.html
      Det står ju typ "plats för 80 beten och krokar för 40 mjukbeten"... det kan ju lätt misstolkas att det får plats 120 beten men så är alltså inte fallet. Utan det är snikna jävla ståltrådsbitar som ingår som gör att du kan förvandla 40 av platserna till gummibetesplatser....

Nä, gör om - gör rätt - eller gör en egen!

Kommentera

Ursprungligen postat av MartinO Visa inlägg
        Kolla in dessa baljor. Montera dit redskapsbyglar så kan du hänga dom över relingen. Har gjort hinkar själv med Biltemas stora trekantiga hinkar tidigare men de verkar vara slut.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arb...-dubbel-20435/
        ja se på fan. precis va ja mena, perfekt.
        å fan billigt dessutom.
        lite kraftig ståltråd på de så kan man göra sina egna savagear ståltråds S.

Kommentera

Rekommenderar inte att köpa "färdiga" beteshinkar, för dem är oftast inte färdiga när man köper dem. Saknas en jävla massa o krokarna som håller fast skiten är oftast för klena för palla av vågar o tunga beten.

Men jag kom över en Abu hink för 59kr, funkar fortfarande... Men jag skulle behövt 3 till. haha

Den hinken från biltema som är en "halvmåne" verkar bra som satan. Blir nog några såna istället.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

500 j*vla spänn för en plastbalja med några hål i och en 1meter tygbit...... Är kunderna helt från vettet?

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
              500 j*vla spänn för en plastbalja med några hål i och en 1meter tygbit...... Är kunderna helt från vettet?
              Låter helt rimligt med tanke på att samma kunder kommer fylla dem med 300+ kronors trä -jerkar

Köpte 2 rejäla foderhinkar från granngården som har krokar för relingen och är både bättre, tåligare och billigare än alla färdiga hinkar...
              Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
                Det står ju typ "plats för 80 beten och krokar för 40 mjukbeten"... det kan ju lätt misstolkas att det får plats 120 beten men så är alltså inte fallet. Utan det är snikna jävla ståltrådsbitar som ingår som gör att du kan förvandla 40 av platserna till gummibetesplatser....

Nä, gör om - gör rätt - eller gör en egen!
                Ah trist.

Bestämde mig nyss för att skita i hinkar för betena tar så jävla mkt onödig stryk i dom. Sen såg jag denna och blev nyfiken :-).

Äsch då kör jag på min nya lillväska som jag gett mig fan ska räcka att ha med sig ut, är så less på att behöva kånka så sjukt mkt sylar :-).

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                  Låter helt rimligt med tanke på att samma kunder kommer fylla dem med 300+ kronors trä -jerkar

Köpte 2 rejäla foderhinkar från granngården som har krokar för relingen och är både bättre, tåligare och billigare än alla färdiga hinkar...
                  Abus hinkar är ju renodlade foderhinkar med borrade hål och en rem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                    Abus hinkar är ju renodlade foderhinkar med borrade hål och en rem.
                    Å jag ångrar varje sekund över att jag övertalade mig själv att köpa en.

Kommentera

Foderhinkar från granngården. Popnita en foderskopa i mitten för verktyg mm. Tafsar förvaras i botten av hinken runt foderskopan. 5mm hål borras längs kanten för att hänga drag, i botten för att dränera vatten. Fäste i form av ett rep på baksidan som hängs över två spöhållarrör i båten. Hinkarna finns även med metallbyglar på baksidan som kan hängas över relingen.

Click image for larger version

Name:	1392757048960.jpg
Views:	1
Size:	783,4 KB
ID:	1771862
                      Click image for larger version

Name:	1392757200138.jpg
Views:	1
Size:	630,6 KB
ID:	1771863

Som ni ser får man ju plats med ett helt spinnspö i hinken.
                      Senast ändrad av Team Isotopes; 2014-02-18, 22:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13