Kolla in dessa baljor. Montera dit redskapsbyglar så kan du hänga dom över relingen. Har gjort hinkar själv med Biltemas stora trekantiga hinkar tidigare men de verkar vara slut.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på rejäl beteshink
Collapse
X
-
Det står ju typ "plats för 80 beten och krokar för 40 mjukbeten"... det kan ju lätt misstolkas att det får plats 120 beten men så är alltså inte fallet. Utan det är snikna jävla ståltrådsbitar som ingår som gör att du kan förvandla 40 av platserna till gummibetesplatser....Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggFan, skulle precis slänga ut en fråga om den. Ville se hur det ser ut i hinken med tanke på de 40st krokar att hänga mjukbeten i ser ut.
Hittar bara denna bilden överallt.. http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...teshink-l.html
Nä, gör om - gör rätt - eller gör en egen!
Kommentera
-
ja se på fan. precis va ja mena, perfekt.Ursprungligen postat av MartinO Visa inläggKolla in dessa baljor. Montera dit redskapsbyglar så kan du hänga dom över relingen. Har gjort hinkar själv med Biltemas stora trekantiga hinkar tidigare men de verkar vara slut.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arb...-dubbel-20435/
å fan billigt dessutom.
lite kraftig ståltråd på de så kan man göra sina egna savagear ståltråds S.
Kommentera
-
Rekommenderar inte att köpa "färdiga" beteshinkar, för dem är oftast inte färdiga när man köper dem. Saknas en jävla massa o krokarna som håller fast skiten är oftast för klena för palla av vågar o tunga beten.
Men jag kom över en Abu hink för 59kr, funkar fortfarande... Men jag skulle behövt 3 till. haha
Den hinken från biltema som är en "halvmåne" verkar bra som satan. Blir nog några såna istället.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Låter helt rimligt med tanke på att samma kunder kommer fylla dem med 300+ kronors trä -jerkarUrsprungligen postat av Leon Visa inlägg500 j*vla spänn för en plastbalja med några hål i och en 1meter tygbit...... Är kunderna helt från vettet?
Köpte 2 rejäla foderhinkar från granngården som har krokar för relingen och är både bättre, tåligare och billigare än alla färdiga hinkar...Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Ah trist.Ursprungligen postat av Tobias Visa inläggDet står ju typ "plats för 80 beten och krokar för 40 mjukbeten"... det kan ju lätt misstolkas att det får plats 120 beten men så är alltså inte fallet. Utan det är snikna jävla ståltrådsbitar som ingår som gör att du kan förvandla 40 av platserna till gummibetesplatser....
Nä, gör om - gör rätt - eller gör en egen!
Bestämde mig nyss för att skita i hinkar för betena tar så jävla mkt onödig stryk i dom. Sen såg jag denna och blev nyfiken :-).
Äsch då kör jag på min nya lillväska som jag gett mig fan ska räcka att ha med sig ut, är så less på att behöva kånka så sjukt mkt sylar :-).
Kommentera
-
Abus hinkar är ju renodlade foderhinkar med borrade hål och en rem.Ursprungligen postat av Team T Visa inläggLåter helt rimligt med tanke på att samma kunder kommer fylla dem med 300+ kronors trä -jerkar
Köpte 2 rejäla foderhinkar från granngården som har krokar för relingen och är både bättre, tåligare och billigare än alla färdiga hinkar...
Kommentera
-
Å jag ångrar varje sekund över att jag övertalade mig själv att köpa en.Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggAbus hinkar är ju renodlade foderhinkar med borrade hål och en rem.
Kommentera
-
Foderhinkar från granngården. Popnita en foderskopa i mitten för verktyg mm. Tafsar förvaras i botten av hinken runt foderskopan. 5mm hål borras längs kanten för att hänga drag, i botten för att dränera vatten. Fäste i form av ett rep på baksidan som hängs över två spöhållarrör i båten. Hinkarna finns även med metallbyglar på baksidan som kan hängas över relingen.
Som ni ser får man ju plats med ett helt spinnspö i hinken.Senast ändrad av Team Isotopes; 2014-02-18, 22:58.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 358 visningar