Förr va längden inget jag gav nån större tanke. Men det är inte utan att jag nu undrar hur lång mitt pb på gädda hade varit om den mätts riktigt. Nu blev det i stället en åktur på pakethållaren och till den lokala posthandlaren som var god nog att inse allvaret i min situation och släppte in mig och hjälpte mig väga gäddan på hans krönta våg.
För det var det enda som betydde något på den tiden. Vågen vägde 11,2kg och det är fortfarande mitt pb.
VI E RÖE. VI E VIIIE.. skrålade det ut min styvmors bilradio. 1992 dagen då Danmark vann fotbolls Em och jag mitt gädd pb,
det hade varit roligt att veta hur lång denna gäddan igentligen va. Ganska tjock och med ett så enormt huve att jag knappt tordes ta upp den i båten.
Vad använder ni för att mäta era fiskar innan ni låter dem gå tillbaka ?
duger det med vilket måttband eller tumstock som helst om fisken är stor nog att regristrera ?
mvh
För det var det enda som betydde något på den tiden. Vågen vägde 11,2kg och det är fortfarande mitt pb.
VI E RÖE. VI E VIIIE.. skrålade det ut min styvmors bilradio. 1992 dagen då Danmark vann fotbolls Em och jag mitt gädd pb,
det hade varit roligt att veta hur lång denna gäddan igentligen va. Ganska tjock och med ett så enormt huve att jag knappt tordes ta upp den i båten.
Vad använder ni för att mäta era fiskar innan ni låter dem gå tillbaka ?
duger det med vilket måttband eller tumstock som helst om fisken är stor nog att regristrera ?
mvh
Kommentera