Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måste sluta att följa den här tråden, det är för dyrt!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
      Måste sluta att följa den här tråden, det är för dyrt!
      Jo... Men också är de jävligt roligt!
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Det låter klokt allt du skriver.

Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
        Och visst, det kan ta några kast för att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.

Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.

//T
        Tjääna
        Jaa du Tony, det är bara att erkänna. Jag har haft dig (även Barnmorskan) i tankarna hela tiden när det gäller support på multi.

Jag har förstått att man skall ta bort ett par "vikter" på rullen för att få riktigt bra fart på den. Med andra ord så kommer du att få ett telefonsamtal i dagarna. Hoppas du tycker det är ok. Kan ju alltid snacka med "SB", men han snackade om hammare och spik, så jag blev lite tveksam.

När det gäller spöbygge så blir det nog något sådant framöver. Förresten så byggde jag en Phenix ulklinga i höstas. Tyvärr hade jag av toppen på premiärturen. Det var minst sagt jobbigt att inte få ha gjort ett enda kast innan jag hade av det.

Om tusen år är jag död.

På dom igen
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
          Tjääna
          Jaa du Tony, det är bara att erkänna. Jag har haft dig (även Barnmorskan) i tankarna hela tiden när det gäller support på multi.

Jag har förstått att man skall ta bort ett par "vikter" på rullen för att få riktigt bra fart på den. Med andra ord så kommer du att få ett telefonsamtal i dagarna. Hoppas du tycker det är ok. Kan ju alltid snacka med "SB", men han snackade om hammare och spik, så jag blev lite tveksam.

När det gäller spöbygge så blir det nog något sådant framöver. Förresten så byggde jag en Phenix ulklinga i höstas. Tyvärr hade jag av toppen på premiärturen. Det var minst sagt jobbigt att inte få ha gjort ett enda kast innan jag hade av det.

Om tusen år är jag död.

På dom igen
          Bb

hehe, Tack för dina ord.

Det blir mkt intressant att höra vad du tycker om dessa nya rullar. SVS Infinity fungerar inte som "aktivera två och sen det är klart", utan detta bromssystem ger oss fiskare möjligheten att finjustera "kastbromsen" precis så som man vill ha det, med tanke på vinden, betesvikt, hur långt vill man komma, hur stabilt ska rullen kasta osv. Man kan tro att det liknar IVCB , men SVS Inf , även om det har svingarmar oxå, fungerar enligt andra principer ändå. Och visst, det är klart att det externa vredet hjälper till med att finjustera kastbromsen i farten. De [så kallade rullexperter] säger att SVS Infinity tillsammans med en S3D spole är "the sh1t", men dessa rullar levererar mkt mer än bara en skön kastkänsla. ... och visst vill man göra det lätt för sig, då kan man aktivera två st armar och köra på ...

Att "SB" snackar om "hammare och spik" kan det bero på stugrenovering eller något.

Tråkigt att höra om spöbrottet , men det händer ibland , så det är bara och ge sig på nästa projekt.

Om 1000 år , då är alla vi döda , men Bajen lever vidare ......

Häls //T
          Senast ändrad av tonyex; 2015-06-24, 12:21.
          [FONT=Verdana]Bra och informativa trådar om multi/lågprofil[/FONT]
          [FONT=Verdana]GoTJDM[/FONT]

Kommentera

• Har en familjemedlem som är i Japan just nu & hon kommer att ha med sig minst 1 rulle hem ;-)

Igår blev det ett köp av en Biomaster SW 4000XG
            Click image for larger version

Name:	biomaster.jpg
Views:	1
Size:	169,4 KB
ID:	1777981

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              hehe, Tack för dina ord.

Det blir mkt intressant att höra vad du tycker om dessa nya rullar. SVS Infinity fungerar inte som "aktivera två och sen det är klart", utan detta bromssystem ger oss fiskare möjligheten att finjustera "kastbromsen" precis så som man vill ha det, med tanke på vinden, betesvikt, hur långt vill man komma, hur stabilt ska rullen kasta osv. Man kan tro att det liknar IVCB , men SVS Inf , även om det har svingarmar oxå, fungerar enligt andra principer ändå. Och visst, det är klart att det externa vredet hjälper till med att finjustera kastbromsen i farten. De [så kallade rullexperter] säger att SVS Infinity tillsammans med en S3D spole är "the sh1t", men dessa rullar levererar mkt mer än bara en skön kastkänsla. ... och visst vill man göra det lätt för sig, då kan man aktivera två st armar och köra på ...

Att "SB" snackar om "hammare och spik" kan det bero på stugrenovering eller något.

Tråkigt att höra om spöbrottet , men det händer ibland , så det är bara och ge sig på nästa projekt.

Om 1000 år , då är alla vi döda , men Bajen lever vidare ......

Häls //T
              Tjääna
              Det är bara att erkänna igen, jag vet inte ett smack om alla dessa termer och förkortningar du skriver om, men det kommer att bli bättre på den punkten.
              Du vet hittills har det varit "Ambassadör tuta å kör" som gäller för min del.

Om tusen år är det perfekt.
              På dom igen.
              Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                Tjääna
                Det är bara att erkänna igen, jag vet inte ett smack om alla dessa termer och förkortningar du skriver om, men det kommer att bli bättre på den punkten.
                Du vet hittills har det varit "Ambassadör tuta å kör" som gäller för min del.

Om tusen år är det perfekt.
                På dom igen.
                Bb
                Man behöver inte veta sånt, utan om man har tid, då kan man googla på det.

En sak ska du vara säker på: Det kommer att bli riktigt bra!

//T
                [FONT=Verdana]Bra och informativa trådar om multi/lågprofil[/FONT]
                [FONT=Verdana]GoTJDM[/FONT]

Kommentera

• Har inte varit nöjd med min UL-utrusning (haspel), så jag gick in i lokala butiken och klämde och viftade ett bra tag. Hittade inget som kändes klockrent så jag började bolla tankar med en av grabbarna. Han satte så småningom ett St Croix Avid X 7'/ca 3.5-10g med en Rarenium CI4+ 1000 i näven på mig och sedan var det klart. Jäklars. Jag har känt på lika lätta spön tidigare, men det är något särskilt med balansen i den där pinnen, även utan rullen på.

(Andra tankegångar var på SG Finesse ca 7ft eller att ta hem en Gunki Shigeki osedd. Hade huvudsyftet varit jigg hade jag kanske gått på det senare).

Spöt fick följa med mig hem, rullen importeras för en betydligt mindre peng.

Kommentera

• fler fransmän i familjen...

Blev ett par extra inköp inför att testa på lite borre i sommar. Ett Gunki Shigeki 210 M/ML 05-18gr gillade gäddpinnen så mkt att jag våga chansa, och innan inhandlade jag en Shimano Aernos 2500. Fick även hem mer KVD Strike King jiggar från staterna som kommer bli mkt. spännande att testa nu i sommar.

Click image for larger version

Name:	aernos2500.jpg
Size:	827,9 KB
ID:	1778028 Click image for larger version

Name:	shigeki210ml.jpg
Size:	477,9 KB
ID:	1778029
                    Senast ändrad av Monkey; 2015-06-30, 17:11. Anledning: fel som vanligt...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                      Hade bestämt att jag inte skulle spontan köpa mer prylar... Eller gå ifrån Croix/Shimano så detta blev lite av ett bastard inköp.

[ATTACH=CONFIG]79237[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]79238[/ATTACH]

Gunki Shigeki C230 X X X H Pike Addict, jädrans vilken fin pinne.

Toppade den med en Beast, får se om koreanen orkar med.

[ATTACH=CONFIG]79239[/ATTACH]
                      Har du hunnit fiska med spöet Fredrik? Intryck?

Andreas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Test005, 2004-04-05, 08:51
                      32 svar
                      4 640 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swiking