Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ditt senaste inköp.
Collapse
X
-
Kommentera
-
Tjääna
Det "ramlar" in prylar hela tiden.
Idag inköptes
RST Tailchaser Light 7,4 fot samt ett RST Suncaster Light 8 fot.
Båda är triggerspön.
Beställde/köpte en multirulle också. Det blev en Calcutta Conquest HG 101. Hoppas rullen duger/platsar till något av spöna. Har inte bestämt vilket spö jag skall använda men som sagt duger rullen så kanske jag köper en dito 201 och då kanske det blir perfekt om tusen år.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggVad ärre för rulle byggarn?
Det är en Shimano Aldebaran 2015. [Det står på rullen!]
//TSenast ändrad av tonyex; 2015-06-23, 20:50.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Det "ramlar" in prylar hela tiden.
Idag inköptes
RST Tailchaser Light 7,4 fot samt ett RST Suncaster Light 8 fot.
Båda är triggerspön.
Beställde/köpte en multirulle också. Det blev en Calcutta Conquest HG 101. Hoppas rullen duger/platsar till något av spöna. Har inte bestämt vilket spö jag skall använda men som sagt duger rullen så kanske jag köper en dito 201 och då kanske det blir perfekt om tusen år.
På dom igen
Bb
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggOk, jag tar mig friheten och svarar på det.
Det är en Shimano Aldebaran 2015. [Det står på rullen!]
//TSenast ändrad av byggarn; 2015-06-23, 21:44.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggHur kommer det sig BB? "Stellorna" gillar inte ditt senaste inlägg.
//T
Tänkte det var dags att testa något nytt. Hittills har jag "bara" kört multi vid havsöringsfisket och det tunga gäddfisket. Efter en del kollande på "tuben", på bassfiske med Texasrigg så tänkte jag att här finns en vettig anledning att testa något nytt. Kommer att köra med den på Mälaren när vi jagar storborre i kanterna på vegetationen.
Tänkte också att jag inte skulle göra samma misstag som med inköpen av haspelrullarna. Innan jag kom fram till att Stella är det jag vill använda så köpte jag en massa olika rullar som det visade sig att jag inte var nöjd med. Alltså köpa en kvalitetsrulle direkt och spara pengar.
När det gäller spöna jag köpte så ställde jag frågan om de var "värdiga" att bära en Conquest. Självklart svarade expediten ja, men det kan nog diskuteras. Men eftersom jag inte gillar splitgrip och vill ha långa bakhandtag så blir utbudet mindre.
Som sagt om tusen år blir det perfekt.
På dom igen
BbSenast ändrad av Barabajare; 2015-06-23, 21:36.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Tänkte det var dags att testa något nytt. Hittills har jag "bara" kört multi vid havsöringsfisket och det tunga gäddfisket. Efter en del kollande på "tuben", på bassfiske med Texasrigg så tänkte jag att här finns en vettig anledning att testa något nytt. Kommer att köra med den på Mälaren när vi jagar storborre i kanterna på vegetationen.
Tänkte också att jag inte skulle göra samma misstag som med inköpen av haspelrullarna. Innan jag kom fram till att Stella är det jag vill använda så köpte jag en massa olika rullar som det visade sig att jag inte var nöjd med. Alltså köpa en kvalitetsrulle direkt och spara pengar.
När det gäller spöna jag köpte så ställde jag frågan om de var "värdiga" att bära en Conquest. Självklart svarade expediten ja, men det kan nog diskuteras. Men eftersom jag inte gillar splitgrip och vill ha långa bakhandtag så blir utbudet mindre.
Som sagt om tusen år blir det perfekt.
På dom igen
Bb
Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
Och visst, det kan ta några kast för att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.
Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.
//TSenast ändrad av tonyex; 2015-06-23, 22:36.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDet låter klokt allt du skriver.
Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
Och visst, det kan ta några kast att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.
Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.
//TSenast ändrad av byggarn; 2015-06-23, 22:22.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Äldre fiskedrag historiaav nickebiffBLIDÖSPINNET tidigt -20 tal. Svensk wobbler. Har ni något gammalt drag som ni undrar över eller kan...
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
igår, 11:06 -
-
Svar till Äldre fiskedrag historiaav nickebiffGillerkroken. Gäddsax från början av -50 talet. Asken är ju det fina med denna
-
2021-01-19, 18:35 -
-
Svar till Äldre fiskedrag historiaav nickebiffAntika grodor
-
2021-01-18, 18:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|