Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tänkte bara fylla på min nuvarande låda.. Blev att man köpte en ny och fyllde den till bredden istället..

    Click image for larger version

Name:	J8IC5mS.jpg
Views:	1
Size:	117,7 KB
ID:	1783912

    Kommentera


    • En liten Tatula CT från AliExpress för 850kr lr vad det nu va kunde jag inte låta bli att klicka hem, direkt ur boxen tyckte jag att den kändes lite oinkörd och någonstans kunde jag höra ett litet mycket irriterande tickande ljud när jag torrveva rullen så det va bara till att ta fram verktyg å smörjmedel och jävla vilken skillnad det blev, nu känns den som den ska. Tycker att den va dåligt smörjd från fabrik! Click image for larger version

Name:	IMG_2121.jpg
Views:	1
Size:	868,2 KB
ID:	1783917

      Kommentera


      • Årets gäddpåkar
        Gator 8,1 & 8,5 bestyckade Shimano Tranx 301 & Powerpro Maxcuatro 65LB lina
        Click image for larger version

Name:	8E775668-D6F8-4D37-9DCF-27CC1C23F0AE.jpg
Views:	1
Size:	947,9 KB
ID:	1783919

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Årets gäddpåkar
          Gator 8,1 & 8,5 bestyckade Shimano Tranx 301 & Powerpro Maxcuatro 65LB lina
          [ATTACH=CONFIG]93414[/ATTACH]
          Läckert! Har känt på dom där Gator spöna några gånger i butik och det är svårt att släppa dom

          Kommentera


          • Hade tänkt ge min Amba 1500 C lite godis och börja använda den för fiske igen i sommar. Körde ju lättaste spinnet på den förrförra säsongen, men ställde av den till förmån för 25:an i avataren tack vare möjligheten till dubbellagrad evighetsskruv. Men suget efter den minsta har plötsligt blivit svårt och diverse trimdelsinköp planerades. Keramiska lager finns, liksom kromat mässingstativ och lättat mellandrev, samt keramisk knivbult.
            Men så dök en annan 1500 upp och den skulle bli trimoffer, men visade sig snurra så jävla bra utan handpåläggning så detta mitt senaste inköp får vara som det är på ett spö för lätt spinnfiske. Vågar knappt röra rullen för att inte sabba något... Men kromat stativ o s v finns där inför vinterns service.
            Det tilltänkta offret, som ser helt ofiskat ut, (hade skrapade fulgavlar under förrförra årets fiske) får fortsätta att pryda sin plats i vitrinskåpet...
            Skit fiske!
            Gösta
            PS: Allra senaste inköpet är den PowerPro S8S 0,15 som nu sitter å den nya lilla pärlan...
            PS 2: Ett Svartzonker Black Bass& Perch blir nog nästa inköp för 25:an i avataren är just nu utan spö...

            Kommentera


            • Har nu införskaffat en Curado 301E då jag saknade min gamla
              En Calcutta 401D är oxå införskaffad
              Och även en Tatula 200 är nu köpt

              Känner mig rätt så nöjd (ironisk) haha

              Edit: höll på att glömma även en Curado 201 är införskaffad
              Senast ändrad av Classe69; 2017-04-20, 12:18. Anledning: Tillägg
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • Blev tvungen att beställa ett downsizer jag också.

                Kommentera


                • Det bästa med den här tråden är kanske att man ser att man är i gott sällskap när man "kanske" köpt något som inte var absolut nödvändigt.
                  2 stora paket idag från Olssons, tack för snabb lev som vanligt!
                  Förutom några andra saker som jag faktiskt "behöver" (sambon håller inte med) så kunde jag inte låta bli att peta ner några rea prylar i leveransen. Det var ju ändå fri-frakt och "jag har ju tjänat massot av pengar på fynden!" försökte jag argumentera mot sambon).

                  Det blev en 3 pack SZ abborgiggar. Ser bra ut! 149:- för 30 jiggar!

                  Click image for larger version

Name:	20170420_181512.jpg
Views:	1
Size:	749,5 KB
ID:	1783981

                  Ett 4 pack williamsons 250g Skarpsilda för 99:- "Blir inte billigare än så!" Försökte jag men Sambon bara suckade??)

                  Click image for larger version

Name:	20170420_181641.jpg
Views:	1
Size:	988,8 KB
ID:	1783982

                  Ett set med Storm eel 40 + 70 g två av varje med extra kroppar. 119:- ("Du förstår jag behövde ändå nya jigghuven så jag fick ju kropparna på köpet !"... försökte jag förklara utan att det gick hem)

                  Click image for larger version

Name:	20170420_181545.jpg
Views:	1
Size:	805,9 KB
ID:	1783983

                  "Vad har du köpt till middag då?" Frågar hon plötsligt istället! "Det är du som lagar mat idag!"
                  Så nu är jag på väg till Ica för maten hade jag glömt såklart.
                  Tänkte köpa fiskpinnar bara för att retas! Har jag tur hittar jag något på extrapris!
                  Skitfiske!!

                  Kommentera


                  • Fiskekajak från Jula.

                    Scheppach bandslipmaskin till betesbygget fick också åka med från Jula.

                    Kommentera


                    • Blev en investering till fisket. Köpte dryga 900 H&M där utvecklingen ska gå öronmärkta till fisket som kul grej.
                      Går det dåligt så är det totalt köpstopp, annars kan det bli ny batteribank och nytt spinnset om det går upp
                      Alumacraft så klart!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 122 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X