Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var nere i Jönköping hos Fiske & Outdoor och kollade in deras 2-dagarsmässa. Blev tre stycken shad rap shad 9cm, 12g och ett Gunki Iron-t Chooten C 210cm 5-25g för min Curado 70. Allt inför kommande borrefisket.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20180302_161216_130.jpg
Views:	1
Size:	986,3 KB
ID:	1786415

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
      Var nere i Jönköping hos Fiske & Outdoor och kollade in deras 2-dagarsmässa. Blev tre stycken shad rap shad 9cm, 12g och ett Gunki Iron-t Chooten C 210cm 5-25g för min Curado 70. Allt inför kommande borrefisket.
      [ATTACH=CONFIG]99139[/ATTACH]
      Så nu är båda dina* Westin Finesse TC, spinn och haspel ersatta med Gunki Chooten - de måste vara riktigt bra!
      (* Haspelspöt var väl frugans om jag förstod dig rätt...) Funderat på att släppa TC spinnspöt?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Så nu är båda dina* Westin Finesse TC, spinn och haspel ersatta med Gunki Chooten - de måste vara riktigt bra!
        (* Haspelspöt var väl frugans om jag förstod dig rätt...) Funderat på att släppa TC spinnspöt?
        Hahaha nae det stannar allt i min ägo Tanken var att ha chooten-haspel som ett all-around men mest för dropshot, chooten-Spinn för jigg fiske, W3 TC för Texas och carolina och sen westins nya W3 crank (som inte kommit än) till crankbaits och jerkbaits. Men får se hur det blir i slutändan

        Kommentera


        • Jaha då var det kört igen .....

          Efter förra säsongen trasslande med min Gore-tex torrdräkt (militär surplus) som iofs kommer funka fint men som behöver ny halstätning, sockar och lite annat småfix beslutade jag mig för att köpa nytt till denna säsongen.
          Halstätningar kan vara lite jobbiga om dom inte sitter perfekt. Strypkänslan finns ofta ändå där vilket är ganska jobbigt när man jobbar fysiskt paddlar/trampar eller kämpar med värsta PBt.

          Nya Ursuit Easy har en dragkedja rakt ner framtill som högst upp också inkluderar halstätningen. Det gör att man kan dra ner kedjan lite om kan är varm eller om det känns trångt. Eftersom man tar på den som en vanlig overall är den busenkel att sätta på/ta av. På land eller i bra väder kan man öppna den helt eller t.o.m. dra ur armarna. Dragkedjan är dubbel så det är busenkelt att öppna nerifrån när "trycket är för mycket"!
          Konceptet verkar perfekt i mitt tycke för båtliv och kajakfiske.
          Snabb leverans från killarna på Olssons, grejorna redan på väg och dessutom hyfsat intropris just nu. Jag skriver en recension när jag fått den! Nyfiken som attans!



          Tja 10% på redan låga Lowrance priser... mässrabatt! Jag hade ju tänkt vänta lite med att köpa mitt andra HDS9 Carbon men fa fan... vad ska man med pengar till när man är död eller hamnat i koma pga akut fiskeabstinens!?
          16200:- är som hittat (bara HDS enheten). Så nu kommer jag köra plotter/navi/AIS/autopilot på ena skärmen eller ha 3D scan på en skärm och downscan/spotlightscan/djuplod på den andra. Lyxigt värre!! (På en kajak... jag skäms lite faktiskt...... nä bara skojar!!)

          Click image for larger version

Name:	Screenshot_2018-03-02-17-30-23.png
Views:	1
Size:	545,6 KB
ID:	1786416

          Ja efter denna köpfrossa var ju blodtrycket redan på max.... hmmmm... gäddgodis kan man väl aldrig få för mycket av .... eller?? Nä just det!!
          SGs 4D line thru Perch 17 och 23 cm fick följa med i paketet också!! Dom ser riktigt grymma ut!!

          Click image for larger version

Name:	Screenshot_2018-03-02-17-38-53.jpg
Views:	1
Size:	151,1 KB
ID:	1786417

          Jaha... då var bankkontot nästan tömt igen då.... man borde få ångest men här finns bara upprymda känslor!
          Pssst... tipsa inte Sambon... jag vill vara lycklig resten av helgen tills paketen kommer!!
          Skitfiske....prylar!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
            Efter förra säsongen trasslande med min Gore-tex torrdräkt (militär surplus) som iofs kommer funka fint men som behöver ny halstätning, sockar och lite annat småfix beslutade jag mig för att köpa nytt till denna säsongen.
            Halstätningar kan vara lite jobbiga om dom inte sitter perfekt. Strypkänslan finns ofta ändå där vilket är ganska jobbigt när man jobbar fysiskt paddlar/trampar eller kämpar med värsta PBt.

            Nya Ursuit Easy har en dragkedja rakt ner framtill som högst upp också inkluderar halstätningen. Det gör att man kan dra ner kedjan lite om kan är varm eller om det känns trångt. Eftersom man tar på den som en vanlig overall är den busenkel att sätta på/ta av. På land eller i bra väder kan man öppna den helt eller t.o.m. dra ur armarna. Dragkedjan är dubbel så det är busenkelt att öppna nerifrån när "trycket är för mycket"!
            Konceptet verkar perfekt i mitt tycke för båtliv och kajakfiske.
            Snabb leverans från killarna på Olssons, grejorna redan på väg och dessutom hyfsat intropris just nu. Jag skriver en recension när jag fått den! Nyfiken som attans!



            Tja 10% på redan låga Lowrance priser... mässrabatt! Jag hade ju tänkt vänta lite med att köpa mitt andra HDS9 Carbon men fa fan... vad ska man med pengar till när man är död eller hamnat i koma pga akut fiskeabstinens!?
            16200:- är som hittat (bara HDS enheten). Så nu kommer jag köra plotter/navi/AIS/autopilot på ena skärmen eller ha 3D scan på en skärm och downscan/spotlightscan/djuplod på den andra. Lyxigt värre!! (På en kajak... jag skäms lite faktiskt...... nä bara skojar!!)

            [ATTACH=CONFIG]99141[/ATTACH]

            Ja efter denna köpfrossa var ju blodtrycket redan på max.... hmmmm... gäddgodis kan man väl aldrig få för mycket av .... eller?? Nä just det!!
            SGs 4D line thru Perch 17 och 23 cm fick följa med i paketet också!! Dom ser riktigt grymma ut!!

            [ATTACH=CONFIG]99142[/ATTACH]

            Jaha... då var bankkontot nästan tömt igen då.... man borde få ångest men här finns bara upprymda känslor!
            Pssst... tipsa inte Sambon... jag vill vara lycklig resten av helgen tills paketen kommer!!
            Skitfiske....prylar!
            sådär 22 papp på ett bräde?? VAD JOBBAR DU MED KARL?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              sådär 22 papp på ett bräde?? VAD JOBBAR DU MED KARL?
              Haha! Professionell knarklangare! ASG!
              Tjänar bra och lägger i stor sett alla mina pengar på detta just nu. Det här var (kanske) dom sista stora investeringarna på ett tag.
              Det har blivit ett intresse i sig att bygga den ultimata fiskekajaken som jag kommer ha glädje av i många år. Räknar jag investeringarn på 10 års sikt handlar det om kanske 25 lapp om året. Värt varenda öre men visst kan man ha lika kul utan att bränna en massa pengar.
              25 lapp är ändå bra mycket mindre är vad dom flesta vanliga tjejer gör av med på hårfrisörskan, nagelvård och kläder på ett år. Så eftersom jag slutat måla naglarna nu har jag råd, smart eller hur?
              (Bra "samboargument" föresten!! )
              Och en torrdräkt måste man ha även om den är dyr, man får ju inte tulla på säkerheten!
              (Också ett bra "samboargument" perfekt, nu har jag koll på hela "försvarstalet" till nästa vecka, haha)

              Tack o lov kan sportfiske vara en väldigt billig hobby som alla kan njuta av (säg inte det till sambon bara höhö).
              Nu ska jag bara njuta av en ny fiskesäsong och rigga vidare på kajaken, den kommer bli grym!!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                Hahaha nae det stannar allt i min ägo Tanken var att ha chooten-haspel som ett all-around men mest för dropshot, chooten-Spinn för jigg fiske, W3 TC för Texas och carolina och sen westins nya W3 crank (som inte kommit än) till crankbaits och jerkbaits. Men får se hur det blir i slutändan
                En fin laguppställning, skönt att slippa byta bete eller tackel och istället bara greppa rätt tacklat spö å fiska!

                Kommentera


                • Jag kör också Ursuit Easy, bra skit men ingen som helst värme så viktigt att klä sig efter omständigheterna undertill, lutar starkt åt att beställa ett finnfill Heavy ställ för att förenkla detta vid kalla förhållanden.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                    Var nere i Jönköping hos Fiske & Outdoor och kollade in deras 2-dagarsmässa. Blev tre stycken shad rap shad 9cm, 12g och ett Gunki Iron-t Chooten C 210cm 5-25g för min Curado 70. Allt inför kommande borrefisket.
                    [ATTACH=CONFIG]99139[/ATTACH]
                    Satan vilken het kombo!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                      Jag kör också Ursuit Easy, bra skit men ingen som helst värme så viktigt att klä sig efter omständigheterna undertill, lutar starkt åt att beställa ett finnfill Heavy ställ för att förenkla detta vid kalla förhållanden.
                      Ja det är väl bara ett skal i typ Goretex (eller WannabeTex). Jag har en del underställ sedan tidigare. Brukar klä mig i lager och strippar av om det blir för hett. Med Ursuit Easy dräkten borde det vara busenkelt att krångla av eller på ett lager under dräkten. Tänkte trots det kolla på Thermotic ställen på Fiskemässan. Hoppas någon har med sig dom till Älvsjö? Lite extra flytkraft i dräkten skadar inte om den mot förmodan går läck. Sen kommer jag som extra säkerhet köra med en manuell Baltic upblåsbar i alla fall om vädret är busigt.
                      Ska bli skönt med en tunnare dräkt. Den militära Typhoon dräkten jag redan har är av superkvalitet och det kevlarförstärkta GoreTex materialet är både mjukt och sjukt starkt men den är alldeles för varm sommarhalvåret.
                      Det enda jag inte helt gillar med Ursuitdräkten är just att den är svart.... kan kanske bli hett på sommaren men man får väl ta ett dopp då och då med dräkten på!!
                      Jag kunde inte se att den hade hängslen? Saknar man det? Just när man springer omkring med en torrdräkt på halv stång är ju det ganska praktiskt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 152 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X