Abu's/Svartzonker´s "flash blade" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu's/Svartzonker´s "flash blade"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu's/Svartzonker´s "flash blade"

Inhandlade 4st flash blades för ungefär... Ett halvårsen. Testade alla o inte en sked jävel snurrade vid invevning, de är 7grams versionerna.

Så nu till helgen tänkte jag nu jävlar ska jag testa dem här ordentligt i forsen till regnbåge, en fors med hårt strömmande vatten får vilken spinnare som helst att snurra trodde jag... Men icke dem här? Har man tur kan man få dem att snurra några halv fjuttiga varv 3-5 gånger men fan inte mer...

Är de något fel på mina 4st eller har någon upplevt liknande? Har inte hittat speciellt många som skrivit om sina heller... Tyckte ju de hade så lockande färger för regnbåge...

Sen när jag haft dem liggandes i betesasken ett tag o fiskat med en fungerande spinnare en stund så var de dax för byte igen, till min förvåning ser jag att hela ovansidan på betesasken röd?! (Betesasken hade legat upp o ner i väskan)
    Så jag öppnar o får se att nästan alla mina drag var rödflammiga, då hade de börjat RINNA röd färg från hårfan på krokarna från mina "flash blade"?!?! Så nu är mer elr mindre alla mina drag rödflammiga fast jag försökte rädda dem, igenom att tvätta av dem o torka dem så snabbt som möjligt...

4st flash blade värda 200kr + frakt åt helvete o några drag halv förstörda, inte värt de.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Tycker du ska kontakta butiken och reklamera dom. Tvivlar på att dom ska bete sig så där.

Kommentera

Har upplevt samma sak, köpte 1 av 7grams versionen, spinner inte ett dugg

Kommentera

En video på hur den ska gå:

Kommentera

Vet inte om du länkat abus egna filmer... Men har kollat på hur dem ska gå... Och de är inte ens nästan så någon beter sig i vattnet...

Frågan är om man kan kontakta butiken nu? De är liksom några månader sedan jag köpte dem...

Kommentera

Varför skulle du inte? Om du inte kontaktar dom så är det inte så mycket att göra om du inte vill sitta och labba och fixa med grejerna.

Kommentera

Ingen aning, har aldrig haft tur när de gäller såna grejer.

Att trixa med dem själv tror jag icke kommer funka, i alla fall inte om jag vill ha färgen kvar på skedarna.

Tänkte först att trekroken var häftig att ha till andra beten o bara klippa av den från spinnaren... Sen upptäckte jag som sagt att de var röd färg överallt i asken... Så inte ens de funkar skiten till.

Kommentera

Bara kontakta butiken eller ABU direkt (sekundärt)

Kommentera

Jag har tre av dem i 27 grams varianten, de är väääldigt svåra att få igång.

När jag fiskar dem gör jag kastet och ser till att linan sträcker sig ordentligt innan nedslag, därefter gör jag ett ryck och spinner hem. Det funkar oftast, men det räcker med att den genomgående stålvajern är sned så spinner den aldrig som den skall.

Jag gillar SZ prylarna men flashbladen är tveksam att den kommer få en permanent plats i min låda.

Kommentera

Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
                    Jag har tre av dem i 27 grams varianten, de är väääldigt svåra att få igång.

När jag fiskar dem gör jag kastet och ser till att linan sträcker sig ordentligt innan nedslag, därefter gör jag ett ryck och spinner hem. Det funkar oftast, men det räcker med att den genomgående stålvajern är sned så spinner den aldrig som den skall.

Jag gillar SZ prylarna men flashbladen är tveksam att den kommer få en permanent plats i min låda.
                    Ja oftast brukar man behöva göra ett ryck för att få igång spinnare... Men jag har fasiken aldrig lyckats med mina flash blade... Hur jag än bär mig åt, har testat allt.
                    Veva sakta, snabbt. Veva så de blir lite "ryck" i spinnaren som kanske får igång den lite då o då, men inget har funkat...

Sen att den håret färgar av sig... Var fan droppen.

Har kontaktat butiken på mail o ska se vad de svarar, annars bli de att kontakta abu.

Har inget SZ bete, men ett Zazaa påväg hem.
                    Han verkar som en härlig påg, säkerligen inte hans fel att betet suger snopp.
                    Han brukar annars fixa grejorna ganska omedelbart, frågan är bara om man ska kontakta honom elr abu... De är ju trots allt abu som gör dem.
                    Senast ändrad av Snöhäst; 2014-04-29, 09:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    20 svar
                    2 081 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jester Burk II  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13