REA tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

REA tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Dem brukar skicka med bonus jiggar och nästan alltid gjort så på mina ordrar men att dem total bommar massa jiggar är ett skit. Att dem kommer byta ut färger tror jag stod i deras mail utskick men inte utan att höra av sig, samma med att om jiggarna är slut borde du få ett mail åtminstonde innan dem slutpackar känns det som.
    Jo man tycker ju det. Har mejlat dom nu o ringer dom på måndag o reder ut röran så det löser sig nog.
    Jag vill ju ha mina gummin!! Safe fishing you know!
    / Gustav

    Kommentera


    • REA tråden

      Ringde o pratade med dom då jag beställde och betalade 1100:- sedan fick mail att jag att jag fick tillbaka 250:- då lagersaldot va fel på vissa jiggar. Frågade vilka som va restade men det kunde dom inte se då det var något automatiserat system så pengarna kom tillbaka direkt o antal jiggar reducerades.

      Blir till o kontrollräkna ordern när den kommer helt enkelt.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inlägg
        Ringde o pratade med dom då jag beställde och betalade 1100:- sedan fick mail att jag att jag fick tillbaka 250:- då lagersaldot va fel på vissa jiggar. Frågade vilka som va restade men det kunde dom inte se då det var något automatiserat system så pengarna kom tillbaka direkt o antal jiggar reducerades.
        Hoppas du får allt du beställt o betalt för. Dom verkar ju ha lite rörigt på Ribatex just nu.
        Datorer är bra .... när dom funkar... vilket dom ofta inte gör...

        Jag har varit med om typ detta förut när man handlar från nätbutiker. Varan finns i lager med angiven lev tid 1-3 dagar, man beställer och betalar. Pengarna försvinner från kontot direkt och sen händer ingenting på 1-2 veckor typ... när man sedan ringer får man reda på att varan är slut... och kommer överens om att pengarna skall återbetalas (borde ju gjorts direkt). Sen tar det typ minst en vecka till innan dom dyker upp på kontot. Surt att ligga ute med pengar i 2-3 veckor + allt besvär o tjat.

        Jag kan varna eller dela mina erfarenheter från dessa köp/företag:
        AM-Angelsport.de i Tyskland som höll mina pengar i över en månad innan det till slut visade sig att de inte kunde leverera mina Stella SW rullar och jag fick sedan vänta en månad på leverans av Makaira 80 rullar därifrån också fast de enligt webshopen skulle ha dom i lager. Flera mail med tjat o påstötningaf behövdes.
        Sportfiskeprylar.se strulade ockå rejält innan de till slut levererade mina Maikaira 30 rullar. Lång leveranstid trots grönt lagersaldo och jag fick maila o ringa dom 3 ggr innan mina pengar för de rullar de inte kunde leverera till slut kom tillbaka på PayPal efter över en månad!! Det var ju inga småpengar heller direkt!!
        Man blir ganska trött på sånt!

        Jag har handlat en del från Angeldomaene.de i Tyskland med mycket bra erfarenhet. Bra sortiment och bra priser o inget strul med tull o moms inom EU ju. Hyfsade fraktkostnader också. Två snabba bra leveranser därifrån. Väntar på några spön nu som borde komma i nästa vecka om allt klaffar.
        (.... om inte frugan fryst mitt bankkonto ännu?? )

        Ribatex problem med lagersaldon är alltså inget isolerat problem. Det finns ju något som kallas inventering. Det gör ju alla företag en gång om året men borde nog göras lite oftare om man ska sälja online.
        Man tycker dock att det ganska kasst att webshoppar har varor "i lager" som man i efterhand förstår att de aldrig någonsin haft hemma utan som de planerar beställa från distributören när de får en order. Sånt är skit!
        Bättre upp om vi ska handla!!
        /Gustav
        Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-23, 09:26.

        Kommentera


        • Låt nu inte denna tråd bli en diskussionstråd om olika butiker och er erfarenhet om dessa, utan låt tråden få fylla sitt ursprungliga syfte att tipsa om olika erbjudanden och när butiker kör med rea.

          Skickat från min D6603 via Tapatalk

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
            Låt nu inte denna tråd bli en diskussionstråd om olika butiker och er erfarenhet om dessa, utan låt tråden få fylla sitt ursprungliga syfte att tipsa om olika erbjudanden och när butiker kör med rea.

            Skickat från min D6603 via Tapatalk
            Jag tycker ändå att det är relevant att diskutera om en butik som har kampanj har problem just nu. Jag beställde från Ribatex tidigare i veckan och har inte fått beställningen ännu. Skulle jag ha läst att de har problem med leveranserna så skulle jag inte ha beställt över huvud taget. Det är inte värt att spara några kronor om man inte får prylarna som man har beställt och måste krångla med reklamationer.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Quagmire Visa inlägg
              Jag tycker ändå att det är relevant att diskutera om en butik som har kampanj har problem just nu. Jag beställde från Ribatex tidigare i veckan och har inte fått beställningen ännu. Skulle jag ha läst att de har problem med leveranserna så skulle jag inte ha beställt över huvud taget. Det är inte värt att spara några kronor om man inte får prylarna som man har beställt och måste krångla med reklamationer.
              Sånt som händer att det blir fel , vet att dom fick galet mkt order .
              Ribatex är riktigt bra att ha & göra med så jag skulle inte vara orolig att dom gör rätt för sig .

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Quagmire Visa inlägg
                Jag tycker ändå att det är relevant att diskutera om en butik som har kampanj har problem just nu. Jag beställde från Ribatex tidigare i veckan och har inte fått beställningen ännu. Skulle jag ha läst att de har problem med leveranserna så skulle jag inte ha beställt över huvud taget. Det är inte värt att spara några kronor om man inte får prylarna som man har beställt och måste krångla med reklamationer.
                Japp det var ju just därför diskussionen gick igång men den ska väl inte bli så långrandig och framförallt så hindrar ju inte en pågående diskussion på denna tråd att man tipsar om andra nya fynd under tiden.

                Dom hade bra pris på färsk lax på COOP föresten! Blev lax på grillen igår!

                Kommentera


                • Jag beställde en rulle från Ribatex häromåret. Lagersaldot stämde inte, rullen var slut. Fick ett mail där de erbjöd en betydligt dyrare rulle till samma pris. Har enbart positiva erfarenheter av Ribatex. Förutom det där lagersaldot då.
                  När det gäller lagersaldo antar jag att butikerna skulle kunna sköta det bättre om folk gav fan i att stjäla. Att inventera en gång per år lär ju inte hjälpa så långt...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
                    Jag beställde en rulle från Ribatex häromåret. Lagersaldot stämde inte, rullen var slut. Fick ett mail där de erbjöd en betydligt dyrare rulle till samma pris. Har enbart positiva erfarenheter av Ribatex. Förutom det där lagersaldot då.
                    När det gäller lagersaldo antar jag att butikerna skulle kunna sköta det bättre om folk gav fan i att stjäla. Att inventera en gång per år lär ju inte hjälpa så långt...
                    Tror de inventerar ganska frekvent, ofta är det någon som går igenom jiggbaren iaf när man har vart inne. Den är rätt så stor och folk stjäl säkert mer än vad man tror.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                      Då är det inte bara jag som har fått fel alltså. Ska ta ett snack med deras chef på måndag... kommer också hänvisa till denna tråd om ingen misstycker?
                      Säljer man grejor på postorder har man ju ett stort ansvar att se till att det blir rätt eftersom vi kunder "köper grisen i säcken". Att det saknas grejor är för djävligt och att de byter färger utan godkännande är inte heller alls ok.
                      Fotodokumenterar min leverans idag och mailar dom. Det är ju inte mycket mer jag kan göra. Litar dom inte på mina uppgifter sedan får jag anmäla köpet till PayPal. Hoppas det löser sig och de tar sitt ansvar.
                      För mig saknas 10 större jiggar för totalt 228 kr av en order på dryga 600:-?! Det är ju en sån grov avvikelse att den personen som packade paketet MÅSTE ha fattat att det var fel.
                      De hade också laggt i 2 små jiggar jag inte beställt, helskumt!?
                      /Gustav
                      Du är inte ensam. Jag beställde en mindre order i onsdags som kom i fredags. Av en order på 382 kr saknas det saker för 188 kr. Fick ett mail när de postade paketet att de ska kreditera mig 60 kr då vissa saker fattades. Nog tycker jag att de verkar ha dålig koll.
                      Har dock beställt problemfritt av dem tidigare och då fått samtal om varorna varit slut.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 672 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X